/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
TV-tuner
Fra : FinnArne
Vist : 449 gange
20 point
Dato : 01-09-08 13:11

Jeg har en Medion MD 98100 bærbar med tv-tuner og en lille teleskop antenne
Den lille antenne kan finde en københavner kanal (jeg bor i postnr. 2700) men ingen signal
Den almindelige antenne på taget af huset kan finde de gængse danske kanaler med programindhold osv. MEN ingen signal !
Ved konfigurationen bliver jeg ikke spurgt om jeg vil have analog eller digital signal.
Jeg har prøvet at opdatere driver til tv-tuner og det hjalp ikke.

Hvad kan jeg gøre

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-09-08 19:00

Hvis du kan finde kanaler - er der jo "noget" signal.

I Brønshøj er der helt sikkert de 4 digitaler kanaler tilgængelige...

Hvad mener du helt præcist med "Men ingen signal" ?

vh ben

Kommentar
Fra : FinnArne

Dato : 02-09-08 08:04

Hej ben;
På skærmen står der:
Der er ingen signal eller stationen sender ikke for tiden.
Sidstnævnte ved jeg ikke er rigtigt, da det almindelige tv viste alle fire kanaler sine udsendelser.
Mvh
Finn

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 20 point
Dato : 02-09-08 18:03

Har du kontroleret at antenne kabel virker ?
at dette ikke er kortsluttet?

Har ud scannet for kanaler - kanalsøgning.

Du skal kunne modtage både digitalt og analogt... (derfor tyder det på antennestil eller kabel er deffekt eller forkert forbundet til din PC).

Hvis dette ikke virker - kan du i endhedshånderingen - sletter dit TV kort og lave en opdater, så gendannes dine initialiseringsindstillinger.

Prøv om noget af dette bringer dig videre...

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : FinnArne

Dato : 03-09-08 08:49

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Igår efter en genstart virkede det hele. Dvs. den lille telskopantenne kunne modtage Københavner kanalen og med den alm. antenne kunne jeg modtage de øvrige kanaler.
Medion hotline siger nu, at jeg må købe en anden antenne til erstatnin g for den lille teleskop-antenne.
Så det vil jeg forsøge.
Ellers tak for hjælpen.