/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Formular tekst til link
Fra : Render
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 27-08-08 15:30

Hej
Jeg arbejder på en hjemmeside i dreamweaver 8. der har jeg lavet en formular hvor brugerne kan skrive oplysninger i 3 felter, oplysningerne sendes til en database (MySQL)via denne formular . Oplysningerne hentes derefter op på en anden side. Den ene oplysning er deres hjemmeside adresse.

Spørgsmålet: hvordan får jeg oplysningen om deres hjemmeside adresse til at virke som et link. Det skal ske automatisk når adressen læses fra databasen og derefter vises på siden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-08 20:04

Er det ik' 'bare' at indlæse URL'en til en variabel og så indsætte den i en alm. HTML anchor markør?

Eks. i PHP:

Hvis variablen med tekststrengen som udgør URL'en; http://www.dmi.dk/ hedder: $url

..så må dette give det ønskede resultat:
Kode
<?php
<a href="$url" title="Dette link er indsat som en PHP variabel">LINK</a>
?>

..eller noget i den retning? (Jeg er bestemt ingen ørn til PHP).

title's tekstindhold og LINK teksten må ligeledes kunne indsættes med variable der hentes fra databasen over bruger-input fra formularen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-08 20:06

Ps. Lidt om PHP variable: http://dk.php.net/language.variables

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 27-08-08 20:26

Foreløbig Tak, det var også nogle tanker jeg havde gjort mig, men er nok en’ endnu mindre ørn til php. Havde håbet dreamweaver havde en server eller almindelig Behaviors man kunne tilknytte Men hvis en bruger skriver sin hjemmeside adresse i et form felt: til ”min Tabel” i cellen ”adresse” hvis php skal hente den skal den vel vide hvor den skal hentes fra

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-08 20:29
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-08 20:31

Kode
<a href="download.php?id=<?php=$id;?>"><?php=$name;?></a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Render

Dato : 27-08-08 20:50

Tak
jeg finder lige læsebrillerne og ser på sagerne

Annuller spørgsmålet
Fra : Render

Dato : 14-10-08 21:51

Jeg har fået løst mit problem. tak til alle der har deltaget