/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Bog med opgaver i programmet?
Fra : ingelein
Vist : 397 gange
50 point
Dato : 22-08-08 20:30

Hej

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg nemmest og bedst samler mine lektioner i EDB i eet værk med en indholdsfortegnelse, så det kan ligge samlet på mine kursus-pc'er.

Jeg kender både til at sætte "værket" op i Words - plukke de enkelte lektioner ud og sætte dem sammen til et dokument med funktionen "samling". Om jeg kan huske hvordan jeg kan lave indholdsfortegnelsen automatisk er noget helt andet.

Jeg kunne også lave materialet i publisher, men ikke alle maskiner har programmet installeret.

Det er meningen at folk selv skal finde et emne fra materialet og arbejde med det. Det hele er en slags repetition.

Er der nogen, som har et bedre forslag? Alle kursus-pc'er skal "fryses" med programmet Deep-Freeze, så vi er sikre på at maskinerne er ok hver gang vi starter.

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 21:24

Fra Word's hjælpefunktion- om indholdsfortegnelse

Oprette en indholdsfortegnelse i en ramme, der kan rulle
Hvis du har et Word-dokument med indbyggede overskriftstypografier, kan du oprette en indholdsfortegnelse, der vises i den venstre ramme på en rammeside. Du skal bruge kommandoen Indholdsfortegnelse i ramme (undermenuen Rammer på Web-sider i menuen Formater). Hvis du klikker på hyperlinken i rammen til venstre, hopper dokumentet i rammen til højre til den overskrift, som hyperlinken peger på.

I dokumentet kan du angive indbyggede eller tilpassede typografier til overskrifter (Overskrift 1 til og med Overskrift 9) til overskrifterne i indholdsfortegnelsen.

I menuen Formater skal du pege på Rammer på Web-sider og derefter klikke på Indholdsfortegnelse i ramme.
Bemærk! Du kan hurtigt få vist dokumentstrukturen uden først at oprette en ramme ved at bruge dokumentoversigten.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-08 21:35

Oversigt over oprettelse af en indholdsfortegnelse i starten af et dokument

Hvad er en indholdsfortegnelse?
En indholdsfortegnelse er en liste over overskrifterne i et dokument, som kan indsættes et bestemt sted. Du kan bruge en indholdsfortegnelse til at få et overblik over de emner, der beskrives i et dokument, eller til hurtigt at navigere frem til et emne.

Du kan oprette en indholdsfortegneles til et dokument, som du både vil udskrive og have vist i Word. Når du f.eks. får vist dokumentet i visning af udskriftslayout, omfatter indholdsfortegnelsen sidenumre og overskrifter. Når du skifter til Web-layoutvisning, vises overskrifterne som hyperlinks, så du kan hoppe direkte til et emne.

Oprette en indholdsfortegnelse
Når du vil oprette en indholdsfortegnelse, skal du bruge en af følgende fremgangsmåder til at angive de overskrifter, der skal medtages:

Indbyggede overskriftstypografier Du kan benytte de indbyggede overskriftstypografier (Overskrift1 til og med Overskrift 9). Oprette en indholdsfortegnelse ved hjælp af indbyggede overskriftstypografier.

Dispositionsniveauformater Hvis du ikke vil ændre formateringen i overskrifter, kan du anvende typografier, som omfatter dispositionsniveauformater. Oprette en indholdsfortegnelse ved hjælp af niveautypografier.

Brugerdefinerede typografier Hvis du vil bruge din egen formatering til overskrifter, skal du benytte brugerdefinerede overskriftstypografier. Oprette en indholdsfortegnelse ved hjælp af brugerdefinerede typografier.

Integrerede overskrifter Hvis du vil medtage integrerede overskrifter (f.eks. de første få ord i et afsnit), skal du bruge de indbyggede overskriftstypografier. Oprette en indholdsfortegnelse ved hjælp af integrerede overskrifter.

Når du har angivet de overskrifter, der skal medtages, kan du vælge et design og opbygge den færdige indholdsfortegnelse. Når du opretter en indholdsfortegnelse, søger Word efter overskrifter med de angivne typografier, sorterer dem efter overskriftsniveau og viser indholdsfortegnelsen i dokumentet.

Tilpasse en indholdsfortegnelse
Du kan bruge feltkoder, hvis du vil bruge flere indstillinger til at tilpasse indholdsfortegnelsen. Du kan f.eks. udelade sidenumre i en del af indholdsfortegnelsen.

Opdatere en indholdsfortegnelse efter revidering
Hvis du vil tilføje, slette, flytte eller redigere overskrifter eller anden tekst i et dokument, bør du opdatere indholdsfortegnelsen manuelt. Hvis du f.eks. redigerer en overskrift og flytter den til en anden side, skal du sikre dig, at indholdsfortegnelsen afspejler den ændrede overskrift og det ændrede sidenummer.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-08-08 22:21

Tak for svaret granner01.
Selvom jeg stadigvæk ikke kan få det til at fungere, som jeg husker det fungerede i de tidligere office programmer.
Mange hilsner Ingelein