/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan man spore en ip adr ??
Fra : asbjoren
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 12-03-03 19:25

jeg har en hacker der har prøvet at komme ind i min pc har hans bruger navn hos telia og ip adr kan man spore dette ???

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 12-03-03 19:29

Det kan du godt... du kan f.eks. bruge et program der hedder NeoTrace, som kan findes mange steder på nettet
(eks. kazaa)

Du kan også kontakte telia.

Mvh. dr_scooter

Kommentar
Fra : NeoNmaN

Dato : 12-03-03 22:53

ja det kan du godt !! da man faktis i alt for for kode sprog kan code en log som kan loge din ip, kl osv alt faktis !!! men da du nok som alle ander vil hente prirat kopi ikke !! så vil jeg gi jeg lidt tis til hvad for noegn programmer du ik ska bruge

kazaa.com
winmx.com
emule.com
osv !!

her er der et program man ik så net kan spore dig på
overnet.com

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 12-03-03 23:01

Du behøver ikke hente nogen ulovlige kopier. Du kan undersøge sagen online....

Kig på http://www.visualware.com/visualroute/index.html

Henrik, Slagelse

Vælg Live Demo.... Så kan du spore IP'er...

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-03-03 00:23

hacker == ja hvad er en hacker ??
det kommer jo an på om vedkommende har direkte forsøgt at komme ind i din computer hvis ja
så ville jeg ringe til telia og fortælle dem hvordan det hænger sammen for de har jo en log fil hvem der var online med
det såkaldte ip adresse på det given tidspunt

for det eneste du får ud af software = hvem den pågældne er opkoblet hos for det kunne jo være at pågældende har en firewall kørende eller køre via proxy eller ?? ,

exempel ved visning af min egen så skulle jeg være i københavn og der er jeg ihvertfald ikke

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-03 01:15

Et ping til din maskine er jo ikke i sig selv ulovligt! Hvordan ved du det er en hacker?

Kommentar
Fra : dr_scooter

Dato : 13-03-03 01:21

Det er rigtigt tedd... det kan også meget nemt være et simpelt port scan...

men tjek evt. hos telia... det er ikke ulovligt på nogen måder... eller kan koste dig penge(med mindre at de siger det)

mvh dr_scooter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-03 01:25

Men ellers er et program som neotrace ganske glimrende scooter skriver. Og h_blunck så er hverken Kazaa eller Tucows som man osse kan downloade programmet fra ulovligt, så hvorfor forudsætte dette? Men ellers et godt link til virtualtrace. Noget helt andet er at man sagtens kan sløre sin ip adresse via f'eks anomynizer, og så er man lige vidt via en trace route.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-03-03 01:26

Hej

Er du sikke på, at det er en hacker eller ikke bare en af de utallige portscan; men prøv at læse mere via:
http://www.kriminalitet.dk/

der finder man også prgrammer til sporing og beskyttelse m.m.

Er man herefter sikker på, at man har / haft besøg af en hacker, ja så skal anmeldelse foretages til politiet via: http://www.anmeldelse.politi.dk/

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-03-03 22:34

Hej

Har du da noget "spændende" på din maskine??? ... hvis du bruger en af de mange fil-sharings programmer (Kazaa, Win-MX, Gnutella, Imesh etc.) er der mange der vil prøve at hacke dig, firdi de ofte vil teste deres evner eller uploade en ny virus...
Men som Dr_scooter siger om portscan ... der er en forholdsvis uskyldig form for sikkerheds tjek af din maksine ... Men bruges bl.a. til at finde adgang til din PC

/Caine

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 13-03-03 22:35

Ps. Brug Neotrace !!! og det findes også i shareware!

/Caine

Kommentar
Fra : Jacx

Dato : 14-03-03 12:19

du kan downloade et program der tjekker alle der prøver at scanne dine porte det hedder hack tracer og jeg mener du kan finde det på www.c-net.com

Kommentar
Fra : starchaser

Dato : 14-03-03 19:42

Hvis du har hans ip kan du finde hvilken by han/hun kommer fra.
Check selv her :

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm

c'ya ... laerke ...

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 06-08-03 23:30

starchaser, der progrma virker ikke korrekt. Jeg prøvede med min egen IP først, og den viste jeg var fra Fyn. Jeg bor ikke på Fyn.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-08-03 23:53

Spørgsmålet er om det ikke snart er på tide at lukke dette spørgsmål? Eller er spørgsmålsstilleren blevet hacket så meget han/hun ikke kan komme på internettet mere?
Noget helt andet er at hvis man ikke har updated sin windows, så risikerer man virkelig hacking! Så er det nok bare at være online på internettet!

Kommentar
Fra : bigmozzy

Dato : 07-08-03 09:14

I går skete der flg. hos mig. At min firewall sagde at der var en som gerne ville ind på min pc. Jeg noterede IP adressen. Undersøgte hvor den var. Den skulle finde sig i KBH, prøvede så med min egen IP den skulle være på Fyn.

Da min fyr var færdig med at spille tjekkede vi hans IP - Det så hans IP - adresse der prøvede at komme i forbindelse med min pc på en eller anden måde.

Vi bor hverken på Fyn eller i KBH.