/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst net driller ad h til
Fra : jihaa
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 21-08-08 18:51

Hej kære eksperter

Jeg har sat trådløst internet op for mine svigerforældre, men det har vist sig at være vejen til grå hår hos mig...

Den stationære pc har trådløst netkort, og den bærbare har sådan en usb-modtager.
Jeg havde så købt et asus access point, og når jeg lige har sat det op, så fungerer det fint med krypteringer osv - men når der så er gået nogle timer, så er forbindelsen til internettet bare væk.
De forbinder stadig til access pointet, men det er som om at forbindelsen fra det og videre på nettet er slået fra. Dette sker også selvom man slår krypteringen helt fra.

Har så idag købt en trådløs router og leveret AP tilbage. Fik sat det op, og det kørte bare derudaf - men nu har de lige ringet og sagt det ikke virker mere.
Hvad pokker kan der være galt?

De har Fullrate internet hvis det har nogen betydning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 19:00

Det er routeren som skal kobles op til fuldrate.
Og så comp op til routeren.

Det er bedst at indstille routeren med kabeltilslutning, hvis der benyttes Mac filter.

Er routerens navn synligt.

Er computeren sat til at huske den trådløse forbindelse.

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 21-08-08 19:30

Den er sat op med kablet forbindelse. Ja det hele fungerer fint, og de forbinder som de skal - men den videre forbindelse til internettet er væk efter et par timer.
Det fungerer helt fint når det lige er sat op.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-08-08 19:52

Jeg har Fullrate med den Zyxel trådløse router, de leverede, det kører (rimeligt) fint.

Jeg tror problemet kan være, at det SKAL være en af de routere, Fullrate leverer med abonnementet, der bruges som internetopkobling, uanset om det så er en kablet eller trådløs router. At man så kan sætte noget andet på bagefter er en anden sag, men fx min Zyxel (eller skulle jeg sige Fullrates) understøtter desværre ikke trådløs repeaterfunktion, som er det der gør det kun fungerer rimeligt fint.

Prøv at checke med Fullrates kundeservice eller på deres web-side.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 19:58

Man kan da altid hænge en router på en eksisterende router.

eks.
fuldrate................fuldrate router...................din router med trådløs - - - - - - - computere

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-08-08 20:29

>Eyvind Helt enig, det er også det jeg skriver:

"At man så kan sætte noget andet på bagefter er en anden sag" , men jeg kan ikke se af Jihaas spørgsmål, om de bruger den router Fullrate har leveret som første led.

Og under alle omstændigheder ville jeg kontakte deres support

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 20:33

Ja vagnr - det var også bare for at vise hvad du skrev.

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 21-08-08 20:56

Jo de har selvfølgelig fullrates router først, og så den trådløse router sat dertil fra internet-udgangen.
Vil prøve deres support i morgen, men tænkte om nogen kendte problemet.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 21-08-08 21:20

Prøv at skifte kanal - der kan være andre net som kører på samme kanal og forstyrrer...

Kommentar
Fra : jihaa

Dato : 21-08-08 21:28

Skifte kanal?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-08-08 21:36

Jeg kan forstå, at du godt kan se dit eget netværk, men at du ikke kan komme ud af huset.
For det første skal dine trådløse PC'er altid vælge dit eget netværk som det fortrukne, så det ikke bare hopper hend til det nabonetværk der har det stærkeste signal.
Når du så har fat i dit eget netværk, så får du tildelt en IP adresse af din router. Så langt så godt.
Nu skal du videre ud i den store geografi. Hertil skal du i opsætningen, tydeligt kunne se tre IP adresser, nemlig den som din PC har fået tildelt. Supnet adressen, som oftest er 255.255.255.0 og så den vigtigste, for at komme hjemmefra; gatway adressen. Uden den kommer du ikke ud af huset.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 22-08-08 07:13

Når du nu ko0bler flere routers på check så lige om den ip de er født med er den samme så du ikke risikerer konflikt

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-08-08 17:52

Det som Qualiman sikkert tænker på, er routerens GATWAY adresse. Vær opmærksom på, om de køre i sammen supnet, ellers vil den ikke være synlig for den anden router.

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 22-08-08 18:29

Ja Severino det var lige præsis det man tænker ikke helt klart tidligt om morgenen med huset fuldt af feriegæster

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-08 18:14

Citat
Trådløst net driller ad h til

Jeg tror at jihaa helt har mistet forbindelsen, eller har han bare tabt tråden, fordi den var løs?
Der er i hvertfald ikke kommet nogen reaktion fra ham (endnu)!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-09-08 17:43

Der er endnu ikke sket et s*** i denne tråd!
Jeg har normalt dette prinsip, at gemme de sidste tråde i de grupper som jeg følger med i, indtil tråden afsluttes.
Jeg har normalt også dette prinsip, at tråde der er mere end 14 dage gammel, som går i stå, de bliver slettet, og vil ikke senere blive besvaret.

Det må være i spørgerens interesse, at få løst sit problem, så hurtig som mulig, og få afsluttet tråden. Alt andet er at holde andre for nar! - Så se nu at få gjort noget ved det JIHAA