/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hjælp....virus eller hvad??
Fra : dova
Vist : 1079 gange
200 point
Dato : 21-08-08 15:26

Jeg har fået et irriterende problem, som jeg ikke kan slippe af med:

Når jeg bruger min computer (internettet), er der begyndt at åbne sig nye sider i IE, ligesom når jeg selv klikker for at åbne IE.

Og overskriften på de sider er (det der står helt oppe i øverste linie):

"Seafight-højdepunktet over alle online piratspil (Microsoft internet explorer)"

Og:

"Browsergames- mere end 7 millioner spiller Darkorbit (Microsoft internet explorer)"

I aftes brugte jeg flere timer på at scanne for virus, spyware m.m....og det fandt ikke problemet.

hvad er det for noget og hvordan får jeg det væk?

mvh dova

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-08-08 15:32

slet dine cookies

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 15:34

Det hjælper ikke, heller ikke et program der sletter de "farlige tracking cookies

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-08-08 15:38
Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-08-08 15:44

Jeg syntes du skal gå her ind: http://www.spywarefri.dk/forum/Default.asp og se dig lidt omkring, der er meget hjælp at hente, du skal til melde dig, det er gratis men de er super, de kan med sikkerhed hjælpe dig.

Hilsen Hans/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 210 point
Dato : 21-08-08 15:51

og hent superantispyware

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 15:54

Tror nogen har "lånt" din komputer til onlinespil.....

Det der åbner er nok NYE sider fremfor popuper

Men løsningen må være (som andre skriver) - enten www.spywarefri.dk eller www.malwarecheck.dk

Selvrensning er IKKE altid effektivt nok...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-08-08 15:57

refi

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 21-08-08 15:59

Hvad koerer du med? XP eller Vista?
Og hvilket antivirusprogram og firewall bruger du?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 16:14

Citat
Tror nogen har "lånt" din komputer til onlinespil.....

Det der åbner er nok NYE sider fremfor popuper

Der er ingen der har brugt min computer til onlinespil.

Og ja, det er som jeg skrev, nye sider der åbner og ikke popupper

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 16:16

Spyfus, jeg kører med XP sp2 og antivirus er Mcfee og firewallen må være Windows firewall.

Der er scannet med Ewido, Xblock, Superantispyware, Mcfee

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-08-08 16:18

Og det hjælper ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 16:21

Begge dine "udtryk" giver links til TV2 onlinespil.....

Så et eller andet med TV2 har der åbenbart været gang i (eller er åbent).....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 16:23

Det behøver såmænd bare at være en reklame på en TV2 side du er "kommet til" at trykke på......

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-08-08 16:23

Opdater din Superantispyware jeg havde samme problem og det blev løst af Superantispyware.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 16:26

Citat
Begge dine "udtryk" giver links til TV2 onlinespil.....

Så et eller andet med TV2 har der åbenbart været gang i (eller er åbent).....

Jeg har ikke på noget tidspunkt været hverken på onlinespil eller andet på TV2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-08-08 16:29

Hvad betyder Reboot

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 21-08-08 16:30

Genstart

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 21-08-08 16:30

Hvorfor ikke gå her ind som jeg skriver her: 21-08-08 15:44 http://www.spywarefri.dk/forum/Default.asp og lægge en log til gennemsyn så er hjælpen på vej, i stedet for al den snak

Hilsen Hans/Hvidovre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 16:30

spywarefri eller malwarecheck skal nok løse problemet....

Virus er det næppe - men irriterede er det garanteret.... (reklamer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 16:31

Måske IE7 pro kan afhjælpe det.....

Men det løser det næppe....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-08-08 19:04

dova

opret dig som bruger og læg dit spørgsmål i runscnner forum så får du hjælp

http://www.malwarecheck.dk/forum/

VED du har set det en million gange - men det er såmænd ikke så slemt

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 21-08-08 23:58

Goer som miritdk beskriver oven over.
Hvis du bruger MCfee free version, saa afinstaller den og download Avast. Koer den og se hvad der dukker op.
Download endvidere Online Armor, som din firewall. Proev at se, hvad den finder under opsaetningen. Den fanger maaske allerede der dine problemmer.
Men check nu din pc hos malwarecheck. De finder garanteret ud af det og hvis der er noget du ikke forstaar, saa vil de forklare det for dig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-08 02:27

spyfus det hjælper ikke meget at forandre og lægge nye programmer ind sålænge maskinen er inficeret

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 22-08-08 08:55

>meritdk
Ja, jeg ved godt, at det ikke er den bedste loesning. Det er ogsaa derfor, jeg anbefaler malwarecheck ligesom dig. Men jeg skrev det af 2 grunde. Dels fordi jeg kunne se, at hans sikkerhed ikke er optimal og jeg er ret sikker paa, at malwarecheck vil anbefale ham disse programmer. Den anden aarsag er, at dels faar han en ekstra skanning med Avast, som muligvis finder problemmet . Og med hensyn til Online Armor er opsaetningen jo ret omfattende. Det er derfor, jeg mener, at der en chance for at han netop kan finde problemmet under opsaetningen, da han sandsynligvis skal manuelt godkende en del ting.
Men som sagt, saa synes jeg ogsaa stadig, at han boer kontakte Malwarecheck. Isaer fordi han har koert uden firewall og med et "middelmaadigt" sikkerhedsprogram.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-08 12:50

hvordan går det dova ?????

du skal lige være opmærksom på at selvom du måske har fået deaktiveret midlertidigt kan der ligge noget du ikke kan se eller mærke - og det bliver bare værre hvis du er inficeret - et check skader ikke

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 04-09-08 20:04

Tak for svaret dr_dem.