/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Kjolestørrelse?
Fra : 1980
Vist : 925 gange
200 point
Dato : 20-08-08 20:06

Hej alle!

Jeg overvejer meget at købe en kjole til min kæreste i fødseldagsgave. Vi skal snart til bryllup hos en ven, så det skal gerne være en lidt fin kjole som også kan bruges til andre fester. Evt. noget i en Lilly-butik.

Men nu er jeg en uvidende mand, der ikke har så meget erfaring med at købe sådan noget. Så mit spørgsmål går på, hvilke mål jeg skal bruge, når man skal købe sådan en fin kjole? Jeg kender hendes højde og kan jo sådan nogenlunde sige hendes mål. Men er det nok, når jeg skal købe en fin kjole eller skal jeg bruge mere eksakte mål på hende? Jeg vil jo ikke så gerne spørge hende selv, når det er en gave.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-08-08 20:21

Hej

Hvor er det en sød tanke -

Alle kjoleforretninger bør kunne hjælpe dig med størrelsen, når du har hendes ca højde og mål...

MEN et godt råd, kig i hendes klædeskab og se str. (mærke i nakken) på en kjole, du ved hun kan passe.

Køb den hellere 1 nr for lille end for stor, og vær sikker på den kan byttes, ellers risikerer du ballade

Held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 20:26

Her er der et måleskema, ... du skriver jo at du nogenlunde kan hendes mål

http://www.abc-brudekjoler.dk/1/2300/

Pøj pøj med projektet, du er vist en sjælden en af den mandlige race

Kommentar
Fra : hyldeborg

Dato : 20-08-08 20:30

Ja, det er absolut en sød idé . Det allerbedste ville være hvis du har hendes brystmål (målt hen over "toppen" af brystet og rundt om ryggen. Hun skal have BH på, hvis hun bruger det til daglig), taljemål (det smalleste sted) og hoftemål (det bredeste sted rundt om hofterne) og højde. Men det kan jo være lidt svært at lure sig frem til, uden at bruge målebånd. Men ellers ville jeg også kigge i skabet efter tøjstørrelser.

Pøj pøj

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 20:53

Tag en af de kjoler som du ved sidder godt på hende og tag den med ned i butikken, det med str. er en underlig ting for de kan variere noget i det fra firma til firma.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-08-08 18:50

Hej kære du
Det var dog en sød romantisk tanke. Men jeg ville have frabedt mig at andre købte sådan en gave til mig. Arranger dig på en anden måde: Inviter hende til et eller andet - is, kaffe eller et eller andet i nærheden af en butik med sådanne kjoler og sig så til hende at du har set en smart kjole derinde, som du gerne vil se hende i, men ikke er sikker på at hun selv synes om Så er hun også lidt mere frit stillet og kan selv vælge.
For filen da, sådan noget er man da selv med til at vælge - især, når du ikke er bombesikker på hverken hendes smag, størrelse eller mål.
Find på noget i den retning!
Mange hilsner Ingelein snart gift 48 år - uden at have fået en eneste kjole valgt af manden.