/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Fra dvd til computer + musik
Fra : Sillepigen
Vist : 430 gange
100 point
Dato : 18-08-08 23:31

Jeg har sommerferie og keder mig... Det bærer mit nye projekt muligvis præg af - men mig om det...
Jeg spiller klaver og vil gerne have noget liggende på min blog, så andre kan høre det - og så jeg slipper for at spille live for dem. Men jeg synes ikke, det er så fedt, at de kan se mine hænder trippe rundt på tangenterne, så jeg tænkte, om man ikke kunne sætte klip fra film ind og så bare lyden fra klaveret som lydspor. Jeg begyndte med løvernes konge, satte filmen i dvd'en. Og movie maker kender ikke filmsporene... Men der er mange, der gør det på YouTube... Hvordan?? Kan jeg konvertere filmklippene på en måde, så jeg kan bruge dem i windows movie maker?? Eller findes der et andet program, der kan tackle sporene? Anything?!

M.v.h. Kathrine von Cut

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-08-08 23:43

Ja du kan godt tage et video klip også læggen et andet lydklip på i movie maker og oplade det til youtube eller den hjemmeside.

Men du må jo altid ikke bruge løvernes konge det ulovligt, hvis du ikke kan finde ud af og hente videoen fra den er det måske fordi de har lavet det svært at kopier.

Men du ka selv finde noget andet og filme også klippe det sammen med din musik.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-08-08 06:51

Disney.inc reagerer prompte hvis de finder så meget som et par toner på YouTube eller andre steder.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 19-08-08 10:42

Det ser ud til, at jeg er nødt til at finde en anden løsning. Der ligger bare mange på YouTube i forvejen, så jeg tænkte, der nok var en undtagelse der. Men ja ja - fordi andre gør det, er det jo ikke lovligt :)
Det vil sige, at deres sammenklip f.eks. The Best of Friends, hvor de har klippet de sjoveste scener sammen til en ti minutters video også er bragende ulovligt?
Har I et andet forslag til, hvad man kunne gøre?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 23-08-08 17:32

Ja film din egen film og lav din egen lyd.
Eller du kan bruge gratis musik og lyd.
Eller du kan skide på det hele som alle os andre og gøre som du har lyst.

Jeg ville bare lige sige det kunne være ulovligt sådan at du vidste det.
Men brug du bare det musik du har lyst til så kan de sagsøge dig hvis de mener du har gjort noget ulovligt.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 23-08-08 18:00

Musikken laver jeg selv, så det eneste jeg mangler, er filmen. Jeg må se, om jeg kan finde på noget kreativt. Det undrer mig bare, at der ligger så meget, der overtræder copyright på YouTube. Jeg kender en, der oploadede noget, hvor han havde synkroniseret lyden fra tysk til hollandsk på nogle tegnefilm. Og det blev taget af samme øjeblik, som han oploadede, fordi det brød copyright reglerne. Anyways. Tak for jeres råd! Jeg lægger hjernen lidti blød. Måske var det nemmere bare at lade tilskuerne se mine klaverspillende hænder ;)