/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Er der nogen, der kender
Fra : Joans
Vist : 947 gange
100 point
Dato : 16-08-08 16:59

Hej alle sammen

Jeg har to spørgsmål:

1. Sidste år holdte jeg ferie på mit arbejde og så havde jeg også to ugers til rådighed hos min dagpenge. så brugte jeg ferie kort hos dagpenge. Men i dag er jeg blev arbejdsløs og dagpenge vil ikke betale mig en krone fordi de mener at jeg har fået både lån fra arbejdsgiveren og ferie penge fra dagpenge. Er der en der kender reglerne? Må man ikke få feriepenge fra dagpenge og ferie penge fra sit arbejde samtidigt?

2-Er der en der kender en god hyptoniser i kbhs område?

Håber at få nogle gode råd fra jer

God weekend:

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-08-08 17:08

Det du åbenbart har gjort er at du har hævet feriepenge for en periode hvor du allerede var dækket af anden indtægt og det må man ikke. Du optjener en ret til ferie med løn og ikke med dobbelt løn. Man kan sige det på den måde at du samlet set har holdt for lidt ferie i forhold til de penge du har fået udbetalt.

Accepteret svar
Fra : lyzet

Modtaget 110 point
Dato : 16-08-08 17:11
Kommentar
Fra : Joans

Dato : 16-08-08 17:26

Hej med jer.

Men jeg vidste intet om det. Nu kræver dagpenge at jeg skal betale min egen feriepenge tilbage fordi jeg fik lån samtidig fra arbejdsgiveren. Men det var meget mærkeligt, selvom jeg holdte ferie, så arbejdsgiveren betalte min løn og jeg vidste ikke at jeg kunne få løn derfor brugte jeg min feriekort hos dagpenge.

Hvad skal jeg gøre nu?

..........................................

Tak for dit svar på en hypnotiser men det er lidt langt. Jeg bor på Amager.

I må have en god dag

Kommentar
Fra : lyzet

Dato : 16-08-08 17:27

der ligger en klinik i 2300... på selv samme side!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-08-08 17:44

Du kan ikke få løn og feriepenge samtidig, det er enten eller. I stedet for at du betaler tilbage må du bare gå uden indtægt i det antal dage du har fået løn for. Du kan ikke få understøttelse for dine feriedage. Sådan er reglerne.

Hvis du ingen indtægt har så henvend dig til en sagsbehandler i kommunen, der skal bestilles tid. De kan hjælpe i en kort periode.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 16-08-08 19:51

Du tog vel ikke 250.000 kr fra kassen og er så blevet fyret vel?

Ville være en god historie.

PS. Hvis i ikke kan finde ud af det så lad være med at spørge.

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 16-08-08 20:44

Nej jeg har ikke taget 250.000kr fra kassen og jeg ved hvad du hentyder til? En gang spurgte jeg om hvad man skulle invistere i hvis man har 250.000kr i hånden. Det var på vegne af en god nabo. Jeg havde selv ikke en eneste ide hvad man skulle gøre, hvis man havde det beløb i hånden. En gammel dame, der har fået det beløb i hånden, så man spørger for at få nogle gode ideer.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-08-08 00:08

Jeg er helt enig med Thomas. Hvis du ikke vil betale feriedagpengene tilbage, hvorfor beder du ikke din virksomhed om at trække dig for den ferie hvor du har fået dobbelt, og så holder du bare ferie med løn på et andet tidspunkt.

Den er heller ikke helt lovlig, for man skal bruge optjent ferie samt feriekort FØR man modtager feriedagpenge, så helt efter bogen skal du betale feriedagpengene tilbage. Så kan du jo holde ferie feks i oktober, så får du jo feriedagpengene tilbage igen.

Er det sommerferie i juli du har holdt ? Hvis det er tidligere på året, må du da have undret dig over noget før, at du fik fuld løn.

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 17-08-08 15:26

Tak for svaret lyzet.