/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Flytte musikfil fra pc til tlf
Fra : FinnArne
Vist : 467 gange
20 point
Dato : 15-08-08 09:49

Hej Taliskoko - tak for link til opgrade windovs media - det virkede fint !
MEN, jeg vil gerne flytte musikken (TDC-gratis musik) til min telefon nokia n73. Jeg får ikke lov at kopiere via nokia suite.
Jeg har flyttet filen til en usb, for evt at afspille på en anden pc. Det får jeg ikke lov til på grund af copyrights eller lignende.

Ovenstående flytning fungere for så vidt angår et stykke musik der er købt og betalt via TDC.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-08 10:05

TDC "gratis" musik er låst den den PC, den er registreret på, og kan KUN afspilles på den.

Det står der også "med småt".

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-08-08 10:05

Fjern førs al anti-copi-sikring. og afspilningskontrol.
Når man ærligt har købt musikken er det urimeligt at man ikke må spille den på det aprat man vil.
Så vidt jeg ved er det også lovligt at fjerne den slags, så længe formålet er,at man selv skal kunne afspille.

Kommentar
Fra : FinnArne

Dato : 15-08-08 10:18

Tak - hvordan går jeg ind og fjerner al anti-copi-sikring. og afspilningskontrol ?
Jeg kører Window Vista

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-08-08 10:33

Der var tale om GRATIS musik fra TDC

Kommentar
Fra : FinnArne

Dato : 15-08-08 10:38

Ja, TDC har betalt for licens til udgiver, hvorefter jeg kan downloade den gratis nårjeg har bredbånd hos TDC.
Så hvorfor kan jeg ikke afspille musikken på anden pc eller min nokia telefon ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-08 10:42

På den måde behøver du jo ikke købe musik
og artisten sulter.

Det er vel ligetil.

Du LÅNER af TDC ligesom du kan låne her.

https://www.netmusik.dk/netmusik2006/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-08 10:42
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 13:06

Det lyder som PLAY fra TDC og den kan du ikke afspille andre steder end på den computer ELLER telefon som har hentet musikken, du kan for eksempel heller ikke brænde en lyd CD med PLAY musik, du kan ikke andet end spille musikken på den enhed som har hentet den, hvis du havde købt musikken så kunne du lovlig fjerne DRM beskyttelsen, men ikke med PLAY, vil du have musikken på telefonen, så skal du bruge telefonen til at hente den fra TDC

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-08 13:18

Og abonnementet på telefonen skal ligge hos TDC.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-08 13:21

Citat
hvis du havde købt musikken så kunne du lovlig fjerne DRM beskyttelsen,

Hvis han køber så ER DRM fjernet, ikke noget han skal gøre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-08-08 13:29

Siden hvornår Teil ? Sidst jeg købte et album (maj08) var der licens på og den kunne ikke afspilles før jeg havde hentet licensen

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 15-08-08 14:21

Det eneste man ikke må. Det er at hente at AUDACITY 1,3 Beta på nettet.Når musik fra TDC spilles på pc,og AUDACITY optager lyden,som man gemmes i en mappe. Så kan man nemlig gøre som man har lyst til med musikken. Jeg skriver dette for at FinnArne ikke skal komme til at gøre noget forkert. Det en nemlig ikke lovligt??.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-08-08 14:37

Musikken er knyttet til den enhed der har et enten bredbåndabonement eller mobil abonement hos TDC det øjeblik man flytter til et andet selskab så mister man også sin adgang til sin musik samling.

Medmindre man altså gør noget man ikke må.

Men Download dog fra musikbiblioteket og måske vil nogen så forklare dig hvad du ikke må gøre der

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-08-08 16:22

Citat
Men Download dog fra musikbiblioteket og måske vil nogen så forklare dig hvad du ikke må gøre der

Det er bibliotekets opgave.