/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
HJÆLP! UF, dias til cd
Fra : olefabricius
Vist : 439 gange
200 point
Dato : 12-03-03 07:53

Hej.
Jeg har en farlig bunke dias jeg evt gerne ville have overført til CD,har nogen en fremgangsmåde?Jeg har Win 2000.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : olefabricius

Dato : 12-03-03 07:55

Hej igen
Jeg glemte at evt pogrammer ikke er noget problem
Mvh Ole

Accepteret svar
Fra : Clausen

Modtaget 210 point
Dato : 12-03-03 08:14

Det kræver en speciel negativ/dia-scanner, evt en flatbed-scanner med stor opløsning, hvis den kan klare gennemsigtige medier. Har selv prøvet at projektere dem på et lærred og affotografere dem med mit digitalkamera, men kvaliteten var også derefter.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 12-03-03 08:20

Hvis du har rigtigt mange dias, vil jeg foreslå at du anskaffer en dias-scanner. Ellers kan man til flere flatbed-scannere, få en indsats til at scanne dias.
Du kan også få en fotohandler til at ordne det - men stk-prisen vil ligge på 5-10 kr.

Hvis du køber en dias-scanner, kan vi måske lave en handel når du er færdig med den - jeg har et projekt jeg skal i gang med på et senere tidspunkt, der indvolverer 3-4000 dias....

Mvh

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 12-03-03 12:21

Jeg har selv en flatbed scanner Canon D660U, som indscanner negativer og dias med et udmærket resultat. Den var ikke særlig dyr.
mvh

Godkendelse af svar
Fra : olefabricius

Dato : 12-03-03 13:50

Tak for svaret Clausen.
kanjegik-Rfou.Svarende var jo lige oplysende,så jeg er lidt ked af jeg kan gøre godt med point til alle,men mange tak.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 12-03-03 15:08

Ja, olefabricius, det er jeg også ked af og jeg kan ikke engang huske, om jeg har skrevet det som svar eller kommentar.
>>kanjegik:
Kunne også godt tænke mig at låne den diascanner. Har en 100 dias, som gerne vil scannes i ordentlig kvalitet.
Skriver lige et spørgsmål, så kanjegik-Rfou kan få nogle points, 67 til hver.