/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Gammeldags kassebogføring
Fra : reve
Vist : 3151 gange
50 point
Dato : 14-08-08 22:46

Der er her i huset brug for et enkelt og klart svar på, hvordan man fører en god, gammeldags kassebog. Indtægter/udgifter- debet/kredit -saldo .
Overføre saldo til næste måned. GANSKE ENKEL beskrivlese søges .

M.v.h. Reve

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-08 22:51

Du kan købe en bog hos boghandleren.

De har dem - som standard.

Kommentar
Fra : reve

Dato : 14-08-08 22:55

Det hjælper jo ikke lige nu i skrivende stund,- vel !!

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-08 23:00

Når du er så "hjælpeløs", må du vente.

Kommentar
Fra : reve

Dato : 14-08-08 23:05

Ærligt talt...... pyt,- Jer kan jeg åbenbart ikke bruge .

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-08-08 23:14

Hvad kan du forvente på dette tidspunkt af døgnet?

Et bogføringskursus på aftenskole niveau over et halvt år?

Vær nu lidt realistisk.

Kommentar
Fra : reve

Dato : 14-08-08 23:23

Vil da god ordens skyld nævne, det kunne tænkes, en eller anden sad i kørestol og var ude af stand til at komme til boghandleren- var alene ,-eller ikke havde anden mulighed for hjælp. Hvorfor ellers prøve at benytte sig "kan.du". Fatter heller ikke, man orker at skrive, når man nu er så ufattelig uinteresseret i at hjælpe !
M.v.h. Reve

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 15-08-08 00:12

hejsa
Det tager som ikke så lang til at forklare, du skal ha en kasse konto, en bank, en giro og så de konti der skal modporsteres i, lad os vælge en, kontorartikler. så krediterer du i den du betaler fra måske kontant så er det kassen og så debiterer du kontorartikler for netto og debiterer moms når måneden er slut . trækker du debet og kredit fra hinandenog overfører differencen .
venlig hilsen
constancef

Kommentar
Fra : reve

Dato : 15-08-08 00:35

Hej med dig !
Nu begynder det da at ligne noget. Foreløbig tak for hjælpen,- jeg må hellere vente med yderligere ,til jeg er helt frisk i hovedet i morgen tidlig. Godt, at erfare, der stadig findes fornuftige folk på kandu. Det er flere år siden, jeg har benyttet mig af Jer.

Kommentar
Fra : constancef

Dato : 15-08-08 03:17

hej reve
hvis du får brug for det , vil jeg gerne forklare nærmere, men håber du kan bruge det
hilsen constancef

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-08-08 06:19

Med den smule forstand på bogføring vil jeg ikke lave regnskab hvis jeg var dig.