/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Installere antivirus
Fra : akle
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 12-08-08 20:31

Hej - jeg har fået et lidt kringlet problem.
Brænderdrevet på min gamle bærbare virker ikke og den er uden et antivirusprogram, hvilket jeg gerne skulle installere inden jeg går på internettet med den. Jeg mente at kunne installere dette via en USB nøgle, overført fra min stationære pc, men problemet ligger i at installations programmet kun vil installere på c-drev. Hvordan har jeg mulighed for selv at bestemme drev bogstav (til USB-nøglen), så jeg herfra kan installere til den bærbares c-drev?
Jeg har både AVG og AVAST på cd samt mulighed for også at gå på nettet med den stationære pc, men som sagt, jeg skal kunne have mulighed for selv at kunne bestemme drev bogstav ved installation.
Nogen der har en løsning?
MVH Akle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-08-08 20:33

nøjes med at hente installationsfilen og læg den så på det drev du ønsker og kør den derfra - for eks i d-drevet osv - husk at få nøglerne med eller skriv dem ned

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-08 20:35

Den mappe hvor Avast ligger i skal bare kopieres over på USB > og så bare installeres fra USB.
Sådan gør jeg med mine computere

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-08 20:47

hent AVG på www.free.grisoft.com

Vælg at GEM filen, istedet for at installer. Gem den på usb nøglen, eller lig den over på usb nøglen bagefter.

Sæt usb nøglen i den bærbare, kopier filen over på den bærbare, evt på skrivebordet, installer derfra.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-08-08 21:51

Du Kan da vgodt gå på nettet med den. Direkte ind på antivirussiden og installer derfra

Kommentar
Fra : akle

Dato : 12-08-08 23:48

Hej alle!
Tak for alle svar - Vender tilbage i morgen aften.
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 14-08-08 23:23

Tak for svaret troldenesdhb.
Din løsning var den bedste, skønt jeg skulle på nettet for at få programmet registreret, - men det var jo kun et kort øjeblik.
MVH Akle