/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
er de en, der har en god ide
Fra : Joans
Vist : 874 gange
50 point
Dato : 12-08-08 11:17

Hej

Hvis man har et beløb i hånden og det handler om 250.000 kr hvor man skal gemme dem hen eller skal man lave en invistering på det. Er der en der har en god ide

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 12-08-08 11:18

invester på sigt,

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:22

Er vi dis???

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:25

Men uanset hvad, så vil jeg som Teil foreslå Dem at investere deres formue. Alle andre "gemmesteder" med et evt. fristende højere afkast, er samtidig også mere risikofyldt.
Gl. regel...jo højere gevinst. jo større chance for tab.

Held og lykke med Deres investering

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:29

Citat
investere deres formue
...Sorry...Deres skal med stort

Kommentar
Fra : Joans

Dato : 12-08-08 11:38

Tak for jeres svar, men jeg ved ikke hvordan man skal gøre det? Er der en der har en god erfaringer med en bestemt virksomhed eller et firma.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:39

Jeg skal selv geninvestere i nærmeste fremtid. Jeg har netoip her til morgen med posten modtaget en crossed check fra Jyske Bank grundet afhændelse af nogle obligationer, og der resterede et beløb i min favør på 19 øre 0,19 DKK. Man tror det er løgn, men det er IKKE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:39

Henvend dig til din bankrådgiver.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 11:41

Jeg ville ikke selv begynde at investere når du er urutineret, og der er ingen herinde som i detaljer kan råde dig, så dine penge er sikret.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-08-08 11:47

Det mest sikre og det der giver bedst afkast er at købe obligationer.
Lad være med at bare sætte dem i et pengeinstitut.
At invisterer i aktier er som at spille på en spilleautomat.

hawaii7

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-08-08 12:49

Der er mange ting at tage højde for:

Hvad forventer du af afkast
Hvor længe kan du have pengene bundet
Hvor risikovillig er du

Det bedste du kan gøre er at gå i banken og tale med en investeringsrådgiver, og så kan i sammen finde frem til en investeringsprofil.

Det er ikke sandt at obligationer nødvendigvis giver det bedste afkast, men det er langt hen ad vejen den sikreste investering, og samtidig kan det heller ikke sammenlignes med spilleautomater at investere i aktier.. Kun hvis man ikke ved hvad man har med at gøre

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 12-08-08 13:01

Citat
Lad være med at bare sætte dem i et pengeinstitut

Det er jeg ikke enig i. for øjeblikekt er bankrenten 5,9% med binding i 3 måneder - i 12 måneder er den 6%.
Men idet renten for tiden bevæger sig opad med raketfart, er det ikke nogen fidus med binding i 12 måneder.
Kr. 250.000,- med en binding i 3 måneder giver 14.750,- pr. år, da man kan forlænge de 3 måneder kontinuerligt så længe man ønsker.

Mig bekendt er både aktier og obligationer højest usikre i øjeblikket, hvis det er en pæn afkast, man ønsker.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-08 13:06

Jo aktier er lidt som spilleautomater- for automatejeren. I det lange løb er det en sikker gevinst, når man spreder det på mange. Men man kan over kort tid både vinde og tabe betydeligt,især på enkelte aktier.
Den dårligste rådgiver i den sag er bankrådgiveren. Han får direkte penge for at rådgive, så banken - og ikke De- får mest ud af det.

Når De ikke er dreven, og ikke vil ligge søvnløs, så køb enten statsobligationer , eller andele i en investeringsforening, som investerer i sådan nogle. Udbyttet er måske ikke så højt, men risikoen er minimal, nærmest ikke eksisterende. Banken kan købe dem for DEM. De skal have et gebyr for at ordne handelen, og administrere depotet.
De kan høre Dem for, hvor gebyret er mindst.
Lyt ikke til bankrådgiverens ord om at købe, bankens specielle gode tilbud for tiden. Den slags er tæt på bondefangeri.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-08 13:12

Citat
Lyt ikke til bankrådgiverens ord om at købe,

Har du ikke hørt om ærlige rådgivere, eller er det bare for nemheds skyld, at du tyvter dem alle?? Lidt unuanceret ik?? Fordi du får en på lampen af en rødhåret, betyder det ikke. at alle rødhårede slår... Husk det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-08-08 13:44

Hvor er de høje renter henne...................................

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-08-08 14:01

Du kan da trygt give dem til mig. Jeg LOVER og passe rigtig godt på dem

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-08-08 14:06

Når bankernes rådgivere giver "gode" råd er det klart de også tænker på bankens interesse.
Jeg gad se den "Danske bank" rådgiver der foreslår et andet bankinstitut som som giver bedre renter eller andre fordele.
En mulighed er at prøve med 2 forskellige bankinstitutter.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 15:08

Jeg går ud fra at du har erhvervet dem på lovlig vis!
Så er der ku en ting at gøre - for amatørkapitalister, som dig og mig - Gå ind til din bankrådgiver, bed ham sætte dem på en kont intil videre, indtil han kan anbringe dem for dig, eventuelt i kreditforeningsobligationer.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-08-08 16:04

Citat
Jeg gad se den "Danske bank" rådgiver der foreslår et andet bankinstitut som som giver bedre renter .

Ja sagt på den måde er det rigtigt; Men det gør han ikke! Han foreslår en anden anbringelse aktier eller obligationer, afhængig af hvilken risiko du vil tage.
Pengeinstitutterne giver stort set nøjagtigt samme rente, så der er ikke noget at hente.
Skulle jeg råde, så siger jeg kreditforeningsobligationer - de vil altid gennem en årrække give et afkast. Valitaspekulationer og aktier kan du miste det hele på.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-08-08 17:32

Citat
Du kan da trygt give dem til mig. Jeg LOVER og passe rigtig godt på dem [tyv]

Det er sgu rart med et befriende grin

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-08-08 23:07

Du kender ikke fremtiden. Rejs og nyd livet 1 års tid.

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 50 point
Dato : 13-08-08 00:30

Du kunne sætte dem i en pensionsopsparing, hvis du kan undvære dem til du er 60 år.

de penge der står der kan:

Trækkes fra i skat/ afhænger af din indtægt hvor stor værdi det så får.

Beløbet i pensionsordningen kan du købe aktier, obligationer eller det du vil, der er børsnoteret.

Du får også skattelettelsen tilbage årligt, som du så igen kan investere.

250.000,- indsættes på en ratepension, du kan så trække fra, tror det er 43000 hvert år til der brugt op i fradrag.

du kan investere for hele beløbet straks.

du får årlige skattepenge tilbage, eller mere udbetalt hvis du forskudsregistrerer.

de skattepenge kan også indsættes, evt. på kapitalpension, så får du yderligere fradrag

håber du kan følge mig...ellers skriv via privat

Hilsen
Henrik

PS. Noget af det afhænger af dine øvrige indtægtsforhold

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 02:03

Citat
ellers skriv via privat
det er da enuhensigtsmæssig mani med at drøfte et spørgsmål PM. Der kan jo sagtens være andre, som ikke har forstået dit indlæg. Af og til opleves det som om, at spørger og en svarer opfatter tråden som deres private tråd. Det er stik i mod Kandus koncept

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-08-08 10:38

Det skal slet , slet ikke forstås på den måde..

men i pensionsforhold er der så meget personligt der spiller ind, så der ikke "bare" kan gives gennerelle råd.

det er et temmelig komplekst område, og derfor vil det kun være forsvarligt at råde personligt, så der ikke bliver lavet noget der dels ikke kan overskues, eller for den sags skyld ikke passer til den personlige, økonomiske profil.

Alene derfor.

eller er andre da velkomne med gennerelle ting

/ Henrik

PS her på kandu, kommer der jo temmelig tit gisninger, og de kan bestemt ikke bruges i en personlig rådgivning

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 11:20

Hej Henrik.

Så havde du jo reelle hensigter som man siger. Men du forstår vel hvad jeg mener?

Sig mig lige Henrik.....Svenstrup, ligger det ikke lige i nærheden af Gold River (Guldbæk). Der er jeg kommet meget.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-08-08 11:32

Forstår dig godt, og det mener jeg også jeg skrev..

Jo, du har ret 3-4 km far gold river ...aldrig hørt, men den er god og vil blive brugt også her

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-08 11:34

Der bor en psykolog, som jeg kom meget sammen med for mange år siden. Det var et naturskønt område og vi hyggede os meget, når vi sad om aftenen og skuede ud over Gold River mens vi tænkte store tanker og sagde kloge ord LOOOL

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 13-08-08 11:51

Citat
Hvor er de høje renter henne...................................

Hvis du er interesseret er det FIH banken privat

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 13-08-08 12:05

Hvis du læser mit indlæg om pension, så er det jo præcis det samme der kan investeres i , i pensionsordningen.

Du investerer ovenikøbet hele indskuddet, og kan derefter indsætte skattefordelen til forerentning og fradrag igen.

så den høje rente er i det her tilfælde endnu højere for de samme penge.

Håber du har forstået det nu....så der ikke er grund til sarkasme

/ Henrik

Godkendelse af svar
Fra : Joans

Dato : 01-09-08 16:05

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-09-08 16:15

selv tak

Håber du finder til bunds i alle problemetikkerne, eller spørg igen

hilsen

Henrik