/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
åbne en PDF fil
Fra : troldenesdhb
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 10-08-08 19:09

kan man ikke "åbne" en PDF fil. så man kan tilføje tekst, eller klippe tekst ud og sætte det ind i et worddokument, så det ikke indsættes som et billede.

Om programmet er gratis eller koster er ligegyldigt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-08 19:13

Det burde kunne lade sig gøre at åbne og kopiererfra PDF med Foxit Reader,
men ikke gemme til PDF:
http://www.filehippo.com/download_foxit/

mvh klaudi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 19:13
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 19:14

hovsa

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-08 19:15

hovsa

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-08-08 19:30

Enhver pdf-fil kan da kopieres (hvis ikke den er kopibeskyttet)

Så du behøver IKKE noget "program" for at tage noget af teksten og kopiere (til f.eks. word)....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-08-08 19:32

Dette windows lignende office program kan gemme i pdf
men om programmet også kan skille en pdf fil kan jeg ikke huske.
http://da.openoffice.org/about-downloads.html

Accepteret svar
Fra : KennethD01

Modtaget 100 point
Dato : 11-08-08 04:19

hva kan man ikke det med adobe reader
www.adobe.com

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 11-08-08 05:52

Hvis du markerer den tekst, du skal bruge i PDF-filen, holder ctrl-tasten nede og trykker på bogstavet C og derefter går over i et Word-dokument og holder ctrl-tasten nede og trykker på bogstavet V, har du kopieret PDF-teksten og kan redigere i den, som du lyster.
Husk at respektere en eventuel ophavsret til det oprindelige dokument.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-08-08 06:48

Tak for svaret KennethD01.

Jo, det kan man med adobe 9. Så må man jo til pengepungen. Tak til alle

Kommentar
Fra : kepe2000

Dato : 26-09-08 00:29

Hej!

Hvis du bare ønsker at at kunne "klippe" lidt fra en pdf fil og indsætte i fx. word osv. så behøver du altså ikke at købe noget dyrt program.

I den almindelige gratis adobe reader, der er der en funktion, hvor du kan markere områder og kopiere tekst/billeder over i andre dokumenter.

Ikonet er nærmest et lille kamera. Jeg er ikke sikker på dette ikon vises i standard-opsætningen af adobe reader, men hvis du går ind under opsætning/indstilling, så kan du tilføje dette ikon.

Så spar du bare pengene. Det er som sagt ikke nødvendigt at betale for noget stort til dette brug (som jeg læser dit behov).

Venlig hilsen
Kenneth