/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ingen navne i adressekartotek?
Fra : ingelein
Vist : 648 gange
50 point
Dato : 10-08-08 13:07

Hej
Jeg har overført mine kontaktpersoner fra en PC til en anden PC. Nu gik jeg ud fra at kontaktpersoner automatisk ligger i adressekartoteket -- men det er tomt.

Hvordan får jeg kontaktpersonerne over i adressekartoteket?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 13:29

Søg på dette på den pc du skal hente adresserne fra
*.wab
Klik på samme og tjek om den indeholder dine adresser
(selvstændig fil,adresse kartotek)
Er de det så højreklik på filen>åbn overordnet mappe.
Nu kommer du frem til wab filen (mappe) kopier wab filen
over på et medie f.eks. Usb disk og læg den over på den nye pc.

Så åben dit adresse kartotek i OE>filer>inporter>Adressekartotek (WAB)
Så skulle den være der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 13:33

jeg går ud fra at du skal overføre adresser fra outlook til outlook express ?

http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA010920381030.aspx

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 13:34

henvis til den wab fil du har hentet/kopieret.

Tag backup af af filen engang imellem og gem den på et sikkert sted,så kan du altid få den tilbage på samme måde,visskulle være ude at lege.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 13:35

Er det ikke fra OE til OE?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 13:47

Hej
Jeg har en .pst fil med navnene og mail adresserne. Der er ikke Outlook Express (OE) på den PC, hvor jeg har importeret .pst filen til kontaktpersoner.

Og har mistet overblikket over hvad jeg skal gøre, nu, hvor nogle foreslår en .wab fil i stedet for.

hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 13:56

kender kun OE og en del andre ikke window e-mail programmer,så der kan jeg ikke hjælpe dig,vis dit destinations program ikke understøtter wab Add kartoteker,eller omvendt,så midikiks link kan nok hjælpe dig.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 13:57

Du har fået nyt navn midifik

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 14:01

Hej
Ja - det kan da være svært at huske alle de mærkelige navne, så midifiks eller midkiks tager det nok ikke ilde op - undskyld- det var vist midifik.

Ingelein - stadigvæk på spanden med hensyn til adresserne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 14:04

Hvad for et e-mail program henter du adresserne fra?
Hvilket e-mail program skal inportere adresserne?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 14:08

Citat
Du har fået nyt navn midifik

MANSE !!! det ser ud til det ( og dig Ingelein også )

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 10-08-08 14:13

mellem kiks,ikke kikset

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-08-08 14:36

og - man kan jo vente til venner - familie og bekendte osv sender og tilføje (sorry - men den brugte jeg faktisk meget i sin tid)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 19:12

Hej Manse9933

Fra Microsoft Office 2003 hedder .Wab filerne .pst. Det er vist noget værre noget jeg har rodet mig ud i. Uanset hvilke forslag jeg har fulgt, har jeg stadigvæk et tomt adressekartotek. Jeg tror heller ikke at jeg har styr på alle de begreber med "privat adressekartotek", global osv. Når jeg importerer/exporterer mangler jeg henvisning til privat adressekartotek, som jo er det sted, hvor mine adresser fra kontaktpersoner skal lande. VEd højreklik på kontaktpersoner har jeg heller ikke dialogboksen "egenskaber". Nu er der vist ikke andet end the "hard way" tilbage.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-08-08 19:52

Hej igen
Jeg skylder vist at sige undskyld til Manse9933. I Outlook hedder filen .pst. I Outlook Express hedder filen.wab.
Hilsen Ingelein

Ps. Kunne det tænkes at jeg slet ikke har noget privat adressekartotek som mappe?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 11-08-08 07:53

Har du prøvet at importerer/exporterer med andet adressekartotek?
txt fil f.eks.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 29-08-08 22:30

Tak for svaret Manse9933.
Ja, jeg prøvde med en anden filtype uden større held, men jeg har ikke flere adresser end jeg kan overkomme at skrive dem ind, eller importere de direkte fra Kontaktpersoner med højrklik osv.
Mange hilsner Ingelein