/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Har kun Imei nummer !!
Fra : scrubber
Vist : 749 gange
300 point
Dato : 09-08-08 09:42

Hej !!

Jeg har i den blå avis købt en Sony Ericsson K850I, men desværre viste det sig da den ankom, at den var i stykker. Den kom i originalkasse med alt til. Men jeg kan ikke få oplyst hvilket nummer den er købt under og jeg er heller ikke sikker på hvem der har købt telefonen. Jeg ved kun hvem jeg har købt den af. Jeg har fået oplyst er den kun skulle være ca. ½ år. Der står et Imei nummer på kassen men jeg ved ikke hvor den er købt og jeg ved heller ikke ved hvilket selskab den er/var til under.
Kunne jeg sende den til Sony Ericsson og henholde mig til produktgarantien, da telefonen jo ikke kan være så gammel da den ikke har været så længe på markedet !

Håber på gode forslag !

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-08-08 09:49

produktgarantien?? Du ved jo ikke hvor den er købt, det er ikke Sony Ericsson der har et ansvar det er ham du har købt den af, som i øvrigt ikke ser for godt ud i den sag her.

Vil ham du har købt den af ikke lade handlen gå tilbage?

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 310 point
Dato : 09-08-08 09:49

Nej, du skal henvende dig til den person/firma du har købt den af. Sådan er det bare

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-08-08 09:49

Gå dog ned i en telebutik, og sig du har fået den som gave, om de ikke nok vil hjælpe dig...og at du ikke kan li at spørge giveren hvor den er købt, og da slet ikke at den var gået i stykker

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 09-08-08 09:52

Hvorfor ikke bare stjæle en ny telefon nu du er dernede?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-08-08 10:16

Tilbage med den hvis den er i stykker, færdig.

Produktgarantien gælder kun hvis Du kan fremvise en kvittering, og uanset om de måske kan spore den vil de stadig nedprioritere servicen og stille en masse spørgsmål om ihændehavers ret til at have telefonen.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-08-08 10:31

Personen der har solgt dig den må fremskaffe en original købskvittering, hvis han ikek kan det er der meget der tyder på at du har jort dig til hæler

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-08 12:40

Man behøver da ikke nødvendigvis være hæler, for at købe brugt..

Mange unge køber ofte nye mobiler, gemmer æsker og alt andet ragelse, men smider kvitteringen ud.

Denne sælger har skyndt sig at sælge sin mobil da den gik i stykker

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-08 13:37

Den Blå Avis har altså også et sæt "etiske regler" som skal / kan bruges via køb på nettet fra Den Blå Avis - straks er man mere på skideren hvis man handler nede på det lokale gadehjørne, også selv om kontakten er sket via Den Blå Avis = læs manglende beviser.

Og sælger kan jo bare påstå at han allerede havde den på anden hånd uden kvittering...og så er man jo lige vidt.

Selv om det er en halvdyr købt erfaring af køberen her....så har vedkommende da forhåbentligt lært noget om kvitteringer..

vedikkealt - og NEJ det gør jeg ikke..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-08 17:02

Citat
at den var i stykker. Den kom i originalkasse med alt til

Nu kunne det jo være rart at vide HVAD der menes med det....

Var den i 1000 dele ?
Var den ikke "låst op" ?

Citat
Jeg ved kun hvem jeg har købt den af

Har du snakket med vedkommende (det MEST indlysende)

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 09-08-08 23:24

Har snakket med vedkommende flere gange,men der kommer kun bla bla.

Nej den kom ikke i 1000 dele. Alt var med, men selve touch panelet virker ikke, og når det panel ikke virker, kan man slet ikke låse den op.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-08-08 23:31

Jeg ville kontakte Den Blå Avis...og sætte dem ind i problematikken..

Husk - du kan kun få et NEJ..det kommer ikke os ved...men så er muligheden da undersøgt.

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 06-10-08 21:21

Tak for svaret troldenesdhb.