/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Surround sound anlæg, hvilket?
Fra : Zoooidberg
Vist : 1014 gange
200 point
Dato : 06-08-08 13:11

Hejsa.
Jeg skal bruge et godt surround sound anlæg, men er lidt på bar bund. Det skal bruges til TV'et - som godt nok kun har to højtalere.
Så er der mon nogen der kan give mig et godt prej til et godt produkt.

Det må ikke være satellithøjtalere, lyden skal selvfølgelig være god og der må gerne være god bund i lyden. Altså en god subwoofer - som man også kan skrue op og ned for efter behag.
Jeg vil gerne smide 1500-2000,- på det. Ved godt det ikke er alverden, men det er budgettet. Hvis det bliver 2300,- går det jo nok også.
Håber nogen lige kan hjælpe :)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-08 14:09

Et kvalitetsanlæg med god bund, til samme pris som en god center højttaler koster. Og ingen satellitter (gad vide hvordan det så skal fungere???).

Jeg kan ikke hjælpe, men vil dæleme gerne have sådan et anlæg!

Realistisk kan du i den prisklasse købe et sæt i et stormagasin, alternativt et sæt til en computer. At fremhæve enkelte fabrikater er til ingen nytte. Data'ene er oftest lidt små fantasifulde. Du er nødt til at prøve at lytte dig frem.

Skal du have godt surround, kan jeg anebefale www.hifiklubben.dk men priserne passer dig nok ikke!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-08-08 14:36

Citat
men er lidt på bar bund

Du er MEGET på bar bund.....

Som allerede skrevet er spørgsmålet utopi.....

Gang beløbet med minimum 3 så kan du finde noget brugbart....

Men skal alle krav opfyldes skal du gange med 10....

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 06-08-08 16:28

Satellithøjtalere er måske det forkerte ord. Jeg mener de tårne som står på gulvet. De er for grimme til min smag.
Men okay, vis mig et godt anlæg i den "billige" ende så

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-08 16:44

Godt og billigt hører ikke sammen!

Muligvis kan du finde noget tåleligt OG billigt. Men bruger du ordet godt, har vi i min verden for længst passeret 10 - 20.000,-

Men jeg har da hørt 5-1 surround beregnet for computere, der ydede tålelig surround effekt og under alle omstændigheder lød bedre end fjernsynets indbyggede møghøjttalere. Prisen var klart tålelig, men sub'ben var klart boom-agtig og alle toner lød noget nær ens. Men til brag og effekter var den klart brugbar. Musik lød dog af helvede til. Det sidste må du nok se i øjnene i billig-enden. Men at pege på et system frem for et andet uden at have hørt det, vil være utopi. Der kommer en ny model om ugen, altsammen lavet i billig-lande. Almindeligvis indkøbes 1 eller 2 containere. Når de er solgt er det slut. Service og garanti er simpel ombytning. Det kan ikke svare sig at reparere og lappe på anlæg i den prisklasse..

Så kig tilbudsaviser og let røven og kom ud og kig dig omkring. Sådan noget er smagsafhængigt og andre kan kun lede dig på vej. Du skal selv ud og lytte (og se).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-08-08 16:58

Jeg har da sagerne hvor du kan få syn for sagen. Front 3 x 12" i bassen. bag 2 x 15" i bunden. Sub 2 x 15" push pull. Fodres med ca 5 x omkring 150 rigtige W. + et par hundrede til sub'en. Ca 80" skærm vha projektor.. ''

Og Kapring på åbent hav får nye dimensioner.

Men du kan måske få een af mine slaver (brugt) for dit budget.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-08 17:05

Jeg har Sony surround anlæg og det er et superanlæg, men du skal op i pris for at få et anlæg med gode højttalere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-08-08 17:08
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-08-08 17:11

Du kan få et Samsung Cinema HT-X200, jeg har nylig købt dette anlæg i Føtex,
pris 1999 kr., det var et godt tilbud.
Det har en fremragende lyd, der er to højtalere samt en subworfer, effekt 300 watt,
der er flere tilslutningsmuligheder.
Link så du kan se nærmere; http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385049.

Jeg kan varmt anbefale det, du må betale lidt mere end jeg,
men prisen er rimelig.

Mvh

tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 06-08-08 17:14
Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 19-08-08 17:55

Hvad mener I så om Sony surroundsystem DAV-DZ260B? Omkring 2kilo...
http://www.sony.dk/product/hcs-surround-kit---dvd-player/dav-dz260

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-08-08 13:05

Sansynligvis udemærket til filmen.

Men iøvrigt et banebrydende produkt. Iflg datablade optager dimsen 160 Watt, men kan aflevere 850 Watt. Dvs frit fra månen tilfalder der apparatet 690 Watt. Altså der kommer noget gratis effekt et eller andet sted fra. Noget der er så useriøs opgivet i databladet, ville jeg som minimum nok gerne lige høre først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 13:12

142 W

Udgangseffekt - front (RMS)
142 W x 2

Udgangseffekt - subwoofer (RMS)
140 W

Udgangseffekt - surround (RMS)
142 W x 2

Det er da nemt - bare læg tallene sammen

142*6 = 852

Hvad gør man ikke for at sælge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 13:13

Og de 2 watt forsvinder så fra subwooferen.....

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-08-08 15:36

Man har ikke brug for alle de watt, det skulle da lige være for at genere naboen,
eller hvis man bor langt ude på landet hvor det ikke høres af naboer.

Kommentar
Fra : Zoooidberg

Dato : 20-08-08 16:18

Jeg er ligeglad med om det er på 80 eller 8000 watt, vil bare gerne kunne høre musik i stuen og samtidig have det sat til TV'et. Jeg er for nærig til at betale mere end 2500,- for det.
Så ved jeg godt at alle jer der går op i det med liv og sjæl (og som kun vil høre grammofonplader, fordi I mener at støvet på en digital CD forringer lydkvaliteten ), stiller jer på bagbenene og siger at det ikke kan lade sig gøre.
Helt seriøst, så er jeg ikke sikker på at jeg kan høre den store forskel på et af jeres dyre anlæg og så et i den billige ende. Er forskellen 12.000,- værd..........? Ikke i min verden.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-08-08 16:36

Jeg er godt tilfreds med mit Samsung, det har ikke kostet 12.000,
dine andre kommentarer med hvad man går op i,
behold dem for dig selv.

Husk på, at du har stillet spørgsmålet, du har fået nogle kvallificeret svar,
forhold dig nøgternt til dem, alle svar er givet i en god mening.

Køb dog det anlæg du har nævnt.

Det med støvet på en cd, er det ikke nærmere dig der har støv i øverste etage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-08 16:40

Citat
Det må ikke være satellithøjtalere, lyden skal selvfølgelig være god og der må gerne være god bund i lyden. Altså en god subwoofer - som man også kan skrue op og ned for efter behag.

Det var dig selv der satte kriterierne....

Hvis DU mener anlæget opfylder det er det jo bare at købe

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 20-08-08 16:43

Hvis du ikke kan høre forskel, så spar dog penge,
du kan få et til 14-1500 kr.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-08-08 12:41

Hvis DU ikke mener at kunne høre forskel på 2000 og 12000 kr anlæg, så ville jeg da klart købe et 2000 kr anlæg, hvis jeg var dig. Men du kan ikke forvente at vi skal fortælle dig, at vi synes 2000 kr anlæggene lyder godt, hvis vi plejer at lege med anlæg der koster 20 gange mere.

Men stadig. Mit bedste råd er: Lyt nu lige til skidtet inden du køber noget. Som du kunne se var de tekniske data nogenlunde på linie med Villy Søvndal, sådan med hensyn til overdrivelser. Ikke engang en bilradiofabrikat har jeg set overdrive så meget! Vi snakker som du selv antyder ca 10 gange. Og jeg ville da føle mig slemt skuffet, hvis subwooferen var opgivet til at skulle modtage 140 W og så fik den max 14 Watt. Det kan de sgu godt høres forskel på.