/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Dele printer
Fra : Dumbo2
Vist : 445 gange
100 point
Dato : 04-08-08 16:31

Hej.

Vi har en Hp psc 2110 som vi gerne vil have, til at kører på 2 computer.
Kan man det og hvordan gør man det?????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-08 17:42

Højre klik på printeren inde under PRinter og Fax-enheder, derinde kan du dele den på den computer som den er koblet til, dette kræver bare at den computer altid skal være tændt for at man kan bruge printeren fra den anden computer. Hvis du har en netværksprinter så er det jo bare at tilslutte den dit netværk med et netværkskabel.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-08-08 17:54

Du kan anskaffe dig en printserver, begge PC'er kobles til og en behøver kun at være tændt når der skal printes ud.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-08-08 18:10

Ja selvfølgelig, det kan du jo også gøre, det var vist mig der ikke rigtig tænkte mig om. Dog er mit første eks. gratis, har du en netværksprinter så er mit andet eks. også gratis og så behøver du ikke en printserver.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 04-08-08 19:45

Men han skal da først sørge for at begge pc er tilslutet samme netværk ikke ?

Samme arbejdsgruppenavn

Kontrolpanel - system - fanen computernavn - Arbejdsgruppe skal have samme navn på begge pc

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-08-08 19:31

Jo det er en forudsætning for at det sker, men så vidt jeg huske så er MSHOME en arbejdsgruppe som computeren bliver medlem af som standard. Så de skal bare ikke pille ved det.