/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista diskkontrol??
Fra : flemming_heste
Vist : 1255 gange
90 point
Dato : 04-08-08 14:27

hejsa...

jeg har en maskine med Vista Buisness på, hvor jeg har sat den til at kører en planlagt diskkontrol. Men når jeg genstarter maskinen, og den starter diskkontrollen, går der en øjeblik og så stopper den, og skriver: Windows har kontrolleret disken, og lukker så diskkontrollen igenog starter derefter vista op igen. Men dette gør, at jeg ikke kan få lov at køre mit Diskkeeper program, da maskinen ikke har kunne køre den planlagte diskkontrol...

Hvad gør jeg???

Mvh
flemming

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-08-08 16:43

Diskkontrol også kaldet deskfragtmentering skal du sætte til at køre automatisk. Du kan ikke bruge diskeeper på Vista.
Jeg prøver lige at finde, hvordan du slår automatisk deskfragtmentering til...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-08-08 16:47
Kommentar
Fra : Højris

Dato : 04-08-08 19:45

Efter hvad jeg sådan lige kan se i det link, skal jeg nok ikke regne med at den har kørt kl.0300
når jeg alligevel sover og maskinen er slukket.
Trods det at den påstår sidste gang nettop var på det planlagte tidspunnkt.

Naivt nok troede jeg at den selv vågnede lidt op af døsen,det er da trods alt en bærbar med batteri.
Så flemming du skal nok leve meget regelmæssigt, for så kan den knokle selv når du går på potten
efter et fastlagt skema.
Højris

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 04-08-08 19:48

Nu kan man jo selv vælge hvilket tidspunkt den skal diskdefragtmenter...på, moderne tider...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-08-08 01:50

Jeg ved ikke hvor axelbjarne har sine oplysninger fra ? Diskkontrol og disk defragmentering er to forskellige størrelser.
Flemming_heste prøv at udføre hele disk kontrollen og eventuel reperation, åben Computer og højre klik på C drevet, klik på fanen Funktioner under Status for forfejlsøgning, Denne indstilling vil gennemsøge enheden for fejl, klikker du på Undersøg nu, klikpå Forsæt og sæt markering både ved Ret fejl i filsystemet automatisk og sæt markering ved Søg efter/genopret beskadigede sektorer, klik så på Start, computeren giver dig besked på at Windows kan ikke kontrollere denne disk mens den er brug, klik på Planlæg diskkontrol og genstart computeren, mon ikke det kan løse problemet, så du kan køre Diskeeper som er certificeret til Vista, det passer altså ikke at den ikke kan køre på Windows Vista, Diskeeper udfører så den defragmentering som axelbjarne fokuserer på

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 05-08-08 03:06

Jeg har nok misforstået diskkontrol/deskdefragtmentering, men hvorfor bruge Diskeeper, når den kan defragtmentere automatisk selv?????

Kommentar
Fra : axelbjarne