/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvem er M. B. Holm
Fra : Odyssey1987
Vist : 559 gange
100 point
Dato : 02-08-08 14:15

Hej
Min mor og far har været på genbrug og er kommet hjem med to "kultegninger". De er begge signeret "M. B. Holm 1980" og er tegninger af Nykøbing Mors' kirke og havn. Vi har set lidt rundt på nettet, men vi kan ikke finde ud af hvem "M. B. Holm" er, mit spørgsmål er derfor, nogen der ved noget om ham/hende eller som kender et godt at lede.

På forhånd tak
Odyssey1987

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-08 14:22

Jeg søgte på billeder på google, det første billede der kommer frem, har en mail. adr. Det kunne da være sjovt, at skrive til vedkommende og hører hvem der tog røret, om det måske er "din" Holm

http://images.google.dk/images?hl=da&q=M.B.Holm&btnG=S%C3%B8g+i+billeder&gbv=2

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-08 17:34

Her har du et maleri af M.B.Holm
http://lodsen.dk/nyglbro.html

Kommentar
Fra : Odyssey1987

Dato : 02-08-08 17:44

Hey

@ #1 jeg tror ikke det har noget med kunst at gøre, så jeg tror jeg springer over hvad angår at kontakte dem.

@ #2 det var også det eneste jeg kunne finde, men jeg synes ikke det gav mig noget svar på hvem hr./fru Holm er, men tak for forsøget.

Hilsen
Odyssey1987

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-08 20:13

Jeg opfattede også den første M.B. Holm mere som fotograf...

Derfor mit link til den eneste kunstmaler jeg kunne finde med dette navn.
Tydeligvis ikke en stor kendt dansk maler, men altså også kendt på Sjælland.

Mon ikke ejeren af maleriet eller udgiverne af den maritime hjemmeside ved mere?
Hilsen igen, Svend

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-08 22:37

Fandt du ud af hvem M.B.Holm er??

Kommentar
Fra : Odyssey1987

Dato : 23-09-08 10:04

Nej desvære ikke, men min mor har selv set sig lidt omkring, og det viste sig at en hun kender også har nogle malerier af M. B. Holm, så jeg tror nok de er begyndt at lede sammen.

Hilsen
Odyssey1987

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-09-08 10:10

Det var da godt nok pudsigt

Det bliver spændende at hører om de finder frem til hvem hun er