/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Valg af placering
Fra : Henrik1212
Vist : 499 gange
150 point
Dato : 30-07-08 09:51

Hej.

Under installation af et VB6 program foreslår installtionsprogrammet mappen C:\Program Files. Ved gennemsyn af andre placeringsmuligheder vises den ønskede mappe C:\Programmer ikke, selvom den kan findes med Stifinder. Det er af forskellige grunde i dette tilfælde nødvendigt at kunne installere netop i en undermappe med navnet C:\Programmer\XX, hvor XX angiver mappens navn.

Hvis den ønskede sti angives via tastaturet, oprettes endnu en mappe med navnet Programmer, dvs. at der så vises 2 mapper med navnet C:\Programmer, hvilket ikke forkommer mig hensigtsmæssigt.

Nogen gode forslag?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 09:54

Ja - det oplever jeg også med Vista (for det er vel den)

"Program files" ER den der hedder programmer på dansk og burde lægge sig i det bibliotek.....

Den laver samme nummer med games og spil men de ligger alligevel rigtigt.....

Det må være en Viste oversættelsesfejl man ikke har opdaget.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 09:56

Du skal IKKE selv rette program files til programmer men blot acceptere at det ikke er oversat - så lægger den sig i programmer....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-08 09:58

Fjern skrivebeskyttelsen fra mappen Programmer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 30-07-08 10:08

Hej MOLOKYLE

Det har jeg forsøgt, men vælger jeg at gøre det kun for selve mappen udføres ændringen ikke, selvom der ikke protesteres fra Vista's side.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-08 10:13

Næeh... for da får du vist et 'grånet' flueben (..i XP altså) som betyder, at visse undermappe/filer til mappen Programmer er skrivebeskyttet. Måske prøver VB6 programmet at tilgå en af disse mapper/filer og fejler derfor installationen i mappen Programmer?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-07-08 10:19

Det har INTET med skrivebeskyttelse at gøre

Prøv nu bare at lade den selv vælge program files....

Så ligger det bagefter i programmer....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-07-08 10:26

refi -> Tjaeh... det er da forsøget værd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-07-08 14:04

VB6 gør det i win2000 / XP / Vista.
men opret en mappe i mappen programmer >>vb6<<
og hop der hen under valg af sted til programmet.

Ps. Der er flere "Engelstalende" programmer som gerne vil lave en "programfiles"

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 31-07-08 21:57

Citat
Under installation af et VB6 program foreslår installtionsprogrammet mappen C:\Program Files.

Den PLEJER at kommer efter___DU har opdateret XP
Den er der IKKE fra start / ny install.
C:\Program Files
Prøv at opdatere din XP / andet.
Prøv at hente MS INSTALLER
og opdater dine RUNTIME filer_ ? gik lige i sort...
Men de behøves for at køre VB 2006 eller nyere.

virker det ikke, er det en sort udgave ___

Og kan du ikke gemme ALLIGEVEL,
kunne det VÆRE at du IKKE har oprettet en MAPPE
hvilket jeg MENER at hiske at man skal,
NÅR MAN INSTALLERER programmet.
MÅ VB+++ bi vid ju

Kommentar
Fra : klamigen

Dato : 31-07-08 22:00

UPS_______
Under installation

MEN, det er der, jeg fik valget / OPRET eller andet.

Men afhænger af din MS __ XP eller andet.

Personlig kan jeg IKKE installere den på en PRO CORPORATE ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-08 23:13

Det er lidt siden at jeg kørte med den VB6 - og måske var det under win 2000.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-07-08 23:24

Har lige siddet med en Vista Home Premium installation.
Der ville f.eks. Spywareblaster OGSÅ lægge sig i 'Program files'
..selvom der KUN var en 'Programmer' mappe
Jeg fulgte refi's udmærkede råd: http://www.kandu.dk/spg124423.aspx#1413899
..og det virkede bare !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-08-08 11:16

Tak til alle der prøver at hjælpe mig.

For at klargøre tingene: Operativsystemet er Windows Vista.

Programmet der skal installeres SKAL have placeringen C:\Programmer\ da der flere steder i programmet refereres til filer og andre programmer, der SKAL ligge i underbiblioteker hertil.

Tingene fungerer fint under Win98, Me og XP, men altså ikke Vista.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 11:20

JO

Prøv nu som jeg skriver og lad være med at ændre stien manuelt...

Det virker her og tilsyneladende også for andre - så det virker nok også for dig....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 11:21

Citat
Tingene fungerer fint under Win98, Me og XP, men altså ikke Vista.

Det er NETOP i Vista at du IKKE skal ændre noget - det gør den selv.....

Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-08-08 11:22

Hej refi.

Det ER prøvet, men virker ikke.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 11:26

HVAD gør den da ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 11:29
Kommentar
Fra : Henrik1212

Dato : 01-08-08 11:29

Hej refi.

Den kan ikke finde filer i underbiblioteker den selv opretter.

Hilsen Henrik1212.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-08 11:41

Leder den da det rigtige sted ?

Har den lagt sig i programmer selvom du installerer den som Program files.. ?