/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
processor architectures x86
Fra : renekure
Vist : 438 gange
300 point
Dato : 27-07-08 07:38

Hej

Jeg sidder og er ved at installerer et par programmer:

Ashampoo PowerUp ver. 3 og Ashampoo Magical Defrag ver.2, da installationsprogrammet siger at programmerne kun kan installeres på windows versioner designet for følgende processor architectures: x86

Det fatter jeg ikke noget af !

Jeg kører Vista Home Premium og min hardware er rimelig up-to date.

Uddrag af min Sysinfo:

Element   Værdi
OS-navn   Microsoft® Windows Vista™ Home Premium
Version   6.0.6001 Service Pack 1 Build 6001
Anden OS-beskrivelse    Ikke tilgængelig
OS-producent   Microsoft Corporation
Systemnavn   RENE-PC
Systemproducent   Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systemmodel   X38-DS5
Systemtype   x64-based PC
Processor   Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 @ 3.16GHz, 3000 Mhz, 2 Kerne(r), 2 Logisk(e) processor(er)
BIOS-version/dato   Award Software International, Inc. F5, 02-01-2008
SMBIOS-version   2.4
Windows-mappe   C:\Windows
System-mappe   C:\Windows\system32
Startenhed   \Device\HarddiskVolume3
Landestandard   Danmark
Abstraktionslag for hardware   Version = "6.0.6001.18000"
Brugernavn   Rene-PC\Rene
Tidszone   Rom, sommertid
Installeret fysisk hukommelse (RAM)   8,00 GB
Fysisk hukommelse i alt   4,00 GB
Tilgængelig fysisk hukommelse   5,86 GB
Virtuel hukommelse i alt   16,2 GB
Tilgængelig virtuel hukommelse   13,7 GB
Plads til sidefil   8,29 GB
Sidefil   C:\pagefile.sys

Har jeg et eller andet sted opsat min pc forkert - f.eks i BIOS eller findes der et andet logisk svar på det.

Mvh René

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-07-08 07:41

Ups - Glemte at skrive at min Vista version er [B]64-bit [/B]- Det kunne jo måske være en væsenlig info at få med

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 310 point
Dato : 27-07-08 08:29

processor architectures: x86 = en 32 Bit Cpu
Og du har en x64 Bit Cpu pluds et x64 Bit OS.
Så problemet er at softwaren skal have adgnag til
systemfiler i vista x64 bit og det kan det ikke vis
driver/dll/softwaren ikke er certificeret af microblød,det
er et af problemerne med Vista x64Bit os,det skalcertificeret (mærke/certifikat fra microblød)
for at de kan se hvor software/drivere kommer fra vis der er fejl og sikkerheds brister i samme,uden certifikat
ingen adgang til kernen/system filer i vista x64bit.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-07-08 08:38

adgang,derudover skal det være 64bit driver/dll's,os kernen er x64 Bit,der skal være en speciel certificeret
driver som f.eks. kan hedde noget i retning af giveIO.sys,for at få adgang til kernen.
f.eks. et Defrag er program benytter system filer.

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 16-09-08 09:14

Tak for svaret Manse9933.