/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
WIRELESS-G ETHERNET BRIDGE
Fra : ferik
Vist : 994 gange
500 point
Dato : 24-07-08 23:21

jeg påtænker at købe en sådan,
? er der et godt alternetiv, kvaliteten er væsenligt (sender/modtager afstand)

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-07-08 00:17

det kommer da an på hvad du skal bruge den til. En bridge bruges til at forlænge et trådløst netværk til en anden trådløs adapter som formidler videre med kabel. Men uden og vide hvilken model du har kigget på så kan den nok også bruges som access point

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-07-08 09:14

Undskyld! jeg fik ikke navnet mv med, det er denne jeg jeg tænker på at købe:
WET54G-EU - Trådløs bridge. Wireless-G Ethernet Bridge V3.1. Converts any wired Ethernet-equipped device to a high-speed wireless networked device. ( WET54G-EU )
Den skal bruges til at modtage et trådløs internet signal fra et Linksys AP, afstand ca. 40 meter
prisen på WET54G ser ud til at være ca. 450/500- Kr

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-07-08 13:12

Ja det er så en linksys du kigger på og WET54G er modellen. Dette produkt bruges til at gøre fx. en stationær computer tråsløs og det vil sige at man skal have en trådløs router eller et access point i forvejen for at kunne bruge det produkt du kigger på.
Hvis du i forvejen har internet og en router som giver dig mulighed for at flere kan koble sig på dit LAN, så synes jeg du skal kigge efter denne her istedet for.
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1125730903088&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=0308816456B06

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-07-08 22:47

det jeg ønsker at ændre på er følgende:
jeg har en vanskelig placeret computer, der i øjeblikket kører trådløs opkoblet internet,
RJ 45 kabel fra Modem/Router over en switchbox til til et Linksys Access Point WAP54G, der så sender et trådløs signal til en modtager, et stk ældre Linksys WUSB11, der er tilsluttet til computeren med et USB kabel
det er VUSB11 jeg ønsker udskiftet, med en anden kraftigere model, der kan modtage trådløs,
og sende videre til computeren over et RJ 45 kabel
så vidt jeg er orienteret skal det en ny med en Bridge funktion i

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-07-08 22:53

så skal du ikke have en bridge, men er repeater.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-07-08 23:01

jeg har tidligere brugt en Linksys Repeater
jeg havde faktisk en del bøvl med den, den skulle resættes flere gange om ugen,
det er en ældre dame på næsten 80 år, der sidder ved omtalte computer, så det skulle helst køre lige ud af landevejen
jeg vil helst bruge en med Bridge funktion, men den skal selvfølgelig virke

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-07-08 00:04

Men det produkt som du omtaler er det der skal være forenden af "broen"

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-07-08 08:14

citat: Men det produkt som du omtaler er det der skal være forenden af "broen"
Svar:
den nye skal placeres tæt ved den vanskelige placeret computer, og modtage trådløs signal, fra Linksys Access Point WAP54G, og fra den nye skal der være et RJ 45 kabel til den vanskelige placeret coputer

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 500 point
Dato : 27-07-08 19:34

Det som jeg siger er at det produkt du snakker om kan ikke bruges som en bridge. Den kan kun bruges til og kommunikere med en router/et access point som er sat på til at køre som bridge og hvis det er det du vil så er der ikke nogen problemer i det du siger.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 27-07-08 21:54

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 28-07-08 14:05

Det var så lidt, håber det kommer til og fungere for dig, ellers ved du jo hvor du kan få hjælp.