/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Den kan jeg ikke gennemskue
Fra : Teil
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 24-07-08 18:29

Citat
Dear NCUA Credit Union Member,

Recently, there have been multiple e-mail fraud attempts, known as "Phishing", that were initiated via e-mail sent to both the general public and some credit union members, that appeared to be from NCUA. This false e-mail asked for the recipient to click on a link to verify their credit union account registration. If the recipient proceeded to do so, the link directed them to a false website and asked for their credit union account number and PIN, along with other personal information.

The National Credit Union Administration (NCUA) and US Government developed a project to protect your bank account and credit card against internet fraud, but for this we need your help. You just have to register with us. This project is optional, but we strongly recommand you to register with us. Activating the protection and safeguarding your credit card will charge you 0.0 (nothing).
Click the link bellow to start your session:

https://secure.ncua.gov/shareinsurance/ccprotection/fx?id=NCUA

Protection will be activated within 20 minutes after you fill in the form with your information. Please remember the protection number you will recive, it may be required when using internet banking.
Thank you for helping us by registering here!

Best Regards,
National Credit Union Administration (NCUA) Department.

Er det fra de gode eller de onde?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 18:32

Vil lige tilskyde, Jeg er ikke member af ovenstående.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-07-08 18:44

Snif....

Næh, hvem ville være medlem af en forbryderside ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 18:51
Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-08 19:03

Citat
Click the link bellow to start your session:

https://secure.ncua.gov/shareinsurance/ccprotection/fx?id=NCUA

Protection will be activated within 20 minutes after you fill in the form with your information. Please remember the protection number you will recive, it may be required when using internet banking.
Thank you for helping us by registering here!

Teil

Hvis du er i tvivl om det link, hvorfor lægger du det så på kandu ????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-07-08 19:11

Hold dig fra sådan noget "lort"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 19:32

ans du fatter jo ikke meningen med dette.

1. advarsel

2. de dygtige folk her på kandu der kan håndtere trudsler mod sikkerheden
kan bedømme om denne mail er fra de rigtigt slemme drenge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-07-08 19:41

Ja det kan de dygtige

Citat
2. de dygtige folk her på kandu der kan håndtere trudsler mod sikkerheden
kan bedømme om denne mail er fra de rigtigt slemme drenge.

Men det kan de mindre dygtige ikke

Du kunne som i dit spørgsmål have pakket linket ind i et citat, det ville de "dygtige" godt kunne finde ud af.

Citat
ans du fatter jo ikke meningen med dette.

Jo jeg fatter meningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-08 20:35

Teil - som bestyrelsen sagde til mig - det er det helt rigtige link og du kan utrygt følge anvisningerne.

Venligst fra bestyrelsen i Ebberød bank, filial af Roskilde Bank.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 24-07-08 21:28

Citat
Vil lige tilskyde, Jeg er ikke member af ovenstående.

Er det ikke et lidt naivt spoergsmaal, naar du intet kender til afsenderen?
Siger den sunde fornuft saa ikke, at det er spam?phishing???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 21:31

OK Eyvind jeg åbner og gir de oplysninger der ønskes.
Samtidigt vil jeg anbefale dem at sende tilbudet til ans.
Hvad hulen skal man med penge til i den åndelige verden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 21:33

Citat
Er det ikke et lidt naivt spoergsmaal, naar du intet kender til afsenderen?
Siger den sunde fornuft saa ikke, at det er spam?phishing???

Næh

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 21:36

Citat
Men det kan de mindre dygtige ikke

og jeg forstår det sådan at du åbner linket forsdi det er muligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-08 21:50

Næ penge er ikke nødvendig her i den underlige verden.
Det eneste jeg mangler er nogle misundelige naboer...................Hvornår får jeg den Ferrari.
http://www.dealer.ferrari.com/formula/
Den gule henne ved lastbilen vil være fin, så min passagerens blonde hår kan blafre i vinden.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 22:11

Sandt nok, en ægte ferrari er gul.
Meen min gamle Studebaker Silver Hawk ligner en ægte batman bil, siger ungerne på gaden.

Ellers er mine naboer misundelige på min virksomhed, jeg drikker øl i arbejdstiden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-08 22:21

Så har din bil jo indbygget reservehjul i bagageklappen - som jeg husker det.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 22:49

Ikke i årgang 56, tror det kom senere

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 22:50
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 22:51

1957 er dette

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-08 22:52
Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-08 09:13

Ja det er naturligvis et phishing forsøg. http://www.millersmiles.co.uk/report/5525

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 25-07-08 09:45

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-07-08 10:06

Hej Teil.
Selv om at jeg er "en af de mindre dygtige" kunne jeg godt gennemskue dit indlæg som en advarsel.
Hilsen Kim

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-07-08 10:18

Tak for det Kim
vores Cavalier King Charles Spaniel
sender en hilsen til en hundeven.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-07-08 10:35

Teil du må hilse ingen og give den et liie nus bag ørene.
Hilsen Kim og vores 2 Schapendoes.