/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Videreudvikling af velfærden
Fra : funkyfancy
Vist : 502 gange
20 point
Dato : 23-07-08 16:42

Jeg har nogle forslag til videreudvikling af velfærdsstaten som jeg gerne ville have I så nærmere på:

1. Afskaffelse af samtlige fradrag
Spekulation i fradrag undgås og der spares på omkostningerne hos skattemyndigheder, domstole, landsretter, virksomheder med videre.

2. Differentieret moms
Moms på daglige fornødenheder sættes ned mens moms på luksusvarer sættes op. Det er et godt styreredskab til at fremme sundheden og forbrugeradfærden.

3. Progressivt financerede sociale ydelser
Ydelser skal følge behov og ikke automatik. Beløbet gives til kommunerne hvis opgave er at forvalte tilskudene.

4. Ensartet skatteprocent
Alle vil betale skat og alle vil kunne beregne sin skat.

5. Betaling af skatten online
Det vil blive sværere at snyde med sorte penge og myndighederne vil ikke få penge i klemme ved konkurser og lignende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-08 16:47

Du mangler noget.
>Ingen fradrag<........................hvad nu med moms - i hvilket led skal det så betales.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 20 point
Dato : 23-07-08 17:54

[CITAT]3. Progressivt financerede sociale ydelser
Ydelser skal følge behov og ikke automatik. Beløbet gives til kommunerne hvis opgave er at forvalte tilskudene.

Jo men kommunerne har jo den politik, at medarbejderen skal se at komme af med en eventuel ny klient i alleførste hug.
For nogle år siden blev jeg næsten blind. jeg havde kun 10% af synet tilbage. Så er man i følge loven berettiget til nogle hjælpemidler. Det gjorde min egen læge mig opmærksom på. Øjenlægen safde bare jamen så kan du da ikke læse - Nej - nå!

Jeg ringede til kommunen at jeg vidste ar der fandtes sådan en hjælpemiddelcentral. "Ja blev der sagt; Men du opfylder nok ikke kriterierne" - Nå tænkte jeg. kan hun så fine ord, så ved hun vel hvad hun snakker om! Men jeg skuffede hende jeg lagde ikke røret på! Nej jeg var fræk nok til at spørge: "Hvad er kriterierne"? nåe ja det vidste hun da ikke! Nå nå og du ved heller ikke det mindste om hvor dårlig jeg er til at se! Nå ja du kan da godt få et telefon nr. så kan du da prøve, lød det overlegent. det er sådanne folk du vil have til at træffe de afgørelser!
Nå det viste sig at jeg længe har opfyædt de lriteroer. og jerg fik det jeg havde brug forbl ande pc med talecyntese

Godkendelse af svar
Fra : funkyfancy

Dato : 23-07-08 21:20

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 23-07-08 21:38

selv tak!