/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Advarsel efter genstart af XP
Fra : sprøgsmål
Vist : 561 gange
20 point
Dato : 23-07-08 15:47

Da spy sweeper kørte her til morgen fandt den Adware virtumonde og den blev så fjernet, men så ville ss genstate min pc og det fik den så lov til og derfter kom den besked frem da min pc startde op igen. Jeg ved at filen ybopnghv.dll var blandt de 8 filer som ss fjernet. Hvad betyder den røde Rødt advarsel X besked?

Hver så venlig at hjælpe mig så ville jeg være meget glad.

Rødt advarsel X

Fejl under indlæsning af C:\WINDOWS\system32\ybopnghv.dll

Windows XP Home SP3 Dansk version
Web Browser Firefox 3.0.1 Dansk version

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-08 16:07

http://www.malwarecheck.dk/forum/ smut herind og opret dig gratis - og læg spørgsmålet i runscanner forum

hulans så mange der får besøg af virtumonde pt

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-07-08 16:13

problemet med de mange dårlige skannere er at de tror at finde snavs alle steder og ret væk automatisk fjerner filer.
Engang imellem er det vigtige filer som systemet ikke kan undvære. Andre gange er de bare applikationerne, som bliver sat ud af spillet.

Det er så smart at kunne lave skannere, men ofte tager de fejl, bare fordi de finder noget som ligner snavs.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 30 point
Dato : 23-07-08 16:20

Når windows starter op, læser den instruktioner fra registreringsdatabasen, hvor den får besked på, hvad der skal startes op her og nu!!
Her får den også besked på at starte ybopnghv.dll som SS har fjernet. Herved opstår der et problem for windows, som ikke aner hvad den skal gøre ved dette problem. - Så denne henvisning skal fjernes fra RDB.
Hvis du ikke er god til den slags, så få en anden til det, der har mod på at få din maskine til at gå ned!!!!
Start med at lave en backup af din RDB. Herefter søger du efter ybopnghv.dll og fjerner de henvisninger der måtte være.
Genstart nu dit windows, og problemet skulle være væk.
Skulle der mod forventning gå KUK i det, så har du jo back-up'en af RDB, så du kan genoprette den.

Når sådanne filer fjernes, så sker det ofte, at der ikke bliver ryddet ordentligt op; og så er det at sådanne gener viser sig!

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 23-07-08 16:33

Hvordan laver man et backup af registerdatabase?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-07-08 17:11

open kør -> skriv "regedit" -> vælg "filer" -> eksporter

hmm min rdb fylder 268mb!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 23-07-08 20:38

Citat
hmm min rdb fylder 268mb!

Er det en Windows 3.0 du har

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-07-08 21:04

Næ, vista

Godkendelse af svar
Fra : sprøgsmål

Dato : 23-07-08 21:27

Tak for svaret severino.

Her er min løsning:

I brugte disse 3 programmer for at scanner og slette filer registerdatabasen men inden det lavet jeg et backup RDB. Jeg slettede en fil i RDB og rettede mange andre Glary Registry Repair, Reg Organizer: System Registry og til sidste fandt CCleaner 280MB overskydende rester.

Reg Organizer: System Registry

CCleaner

Glary Registry Repair

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-08 22:45

Da du nu har fået støvet af i alle krogene, vil du sikkert opdage, at din maskine starter lidt hurtigere, da der mangler 280 Mb som den ikke skal gennemse før der kommer gang i systemet.

Desværre er der alt for mange programmer, der er for dårlige til at slette registreringer, når de afinstalleres igen.

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 24-07-08 10:30

Problemet bliver ved med at komme tilbage. så måske skulle jeg geninstalerer XP igen?

Kommentar
Fra : sprøgsmål

Dato : 24-07-08 10:33

Problemet bliver ved med at komme tilbage så måske skulle jeg geninstallerer XP igen?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-07-08 12:20

Inden du gør noget så drastisk, så prøv at gå ind i reg.basen, og der søge på ybopnghv.dll
Det sker der ikke noget ved, så længe du ikke sletter noget. Så kan du ad denne vej se, hvor den gemmer sig, og hvor mange steder den har lagt sig.

Kommentar
Fra : severino