/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
hvordan gør jeg
Fra : sommers58
Vist : 1383 gange
20 point
Dato : 19-07-08 18:43

Hejsa jeg har en lexmark 2310
jeg vil gerne have scannet nogle opskrifter ind på min pc så jeg kan lægge dem i en mappe hvordan gør jeg det, når jeg prøver at skrive den skal scanne det til wors for at gemme det der siger den at jeg skal installere softwaren OCR fra cden men det er ikke på cden kan jeg gøre det på en anden måde har prøvet at den skal scanne den til en fil og så prøvet at vælge en mappe jeg har oprettet men måske jeg har gjort noget forkert for den vil ikke åbne den mappe og lægge den deri

Kommentar
Fra : iah

Dato : 19-07-08 18:48

Du skal finde driversoftwaren på nettet til netop din scanner...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-07-08 19:01
Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 19-07-08 19:04

I øvrigt, hvis du bruger Word, så vælg Indsæt>billede>fra scanner eller kamera.
Hvis din scannerdriver er installeret, så kan du her vælge preview fra scanneren og indsætte billedet direkte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-07-08 19:25

Din scanner kan ligesom dine øjne kun opfatte billeder.

Den word fil du gerne vil lave er jo ikke en billedfil, men består af bogstaver.
Så ligesom du engang lærte at læse, skal computerbilledet førs igennem et program, som kan genkenne bogstaver og danne en wordfil ud fra billedet. Dt kaldes ocr software, hvis man taler udenlandskt.

Normalt er der ocr software med på den cd som følger med en scanner. Det er ikke en driver.
Man vælger normalt om man vil installere det. Så om igen med cd en der høre til din scanner , og væld installation af ocr.

Hvis du har din word fra en nyere office udgave er der også ocr med der.

Kommentar
Fra : sommers58

Dato : 19-07-08 19:40

jeg har prøvet at geninstallere med den cd der var med men det hjælper ikke,må indrømme at jeg er i tvivl om der var 2 cder med men jeg har kun den ene og det hjalp ikke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 19:50

Det du skal bruge for at scanne et en opskrift og anden tekst ind som tekst, hedder OCR måske er det med til din scanner software, ellers kan du prøve den her: http://www.irislink.com/c2-865-189/Download-free-OCR-software.aspx den læser bogstaverne i billedet og omsætter dem til tekst dokument, husk at indstille til dansk hvis du vil prøve

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 19:52

Øv der var jeg for hurtig, du har OCR men har problemer med at bruge det, jeg trækker mig igen