/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kan ikke åbne gamle dokumenter
Fra : GizmoPro
Vist : 818 gange
35 point
Dato : 18-07-08 19:53

ved ikke hvordan man skriver dette

taget disk fra gammel pc, den havde windows xp, satte hoved drev over i ny pc med windows xp, men nu kan jeg kun åbne nogle ting, dokumenter, kan jeg ikke åbne siger at jeg ikke har nogen bruger retigheder køre kun med 1 bruger på begge pcer, skulle have fulde retigheder

på forhånd tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-08 19:57

Har du noget på den gamle disk som du skal have ført over. Din PC kan ikke lide at have xp på 2 diske. Så hvis du iikke skal bruge noget fra din gamle disk, så kan du formatere den.

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 18-07-08 22:13

siger :

står dokumentet kan ikke åbnes brugeren har ikke tilstrækkeligt adgangs rettigheder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-08 22:15

Den gamle disk, har du husket at sætte den som Slave ? Jeg går ud fra at den sidder fast som nummer 2 disk i computeren, disken med styresystemet skal være yderst på kablet, og den gamle disk længere inde på samme kabel

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 19-07-08 07:44

det hjalp ikke

siger stadig væk : står dokumentet kan ikke åbnes brugeren har ikke tilstrækkeligt adgangs
rettigheder

har sata med windows xp, og den bruger jeg til at kører pc på, ide hardidk med gamle ting og windows xp, den er sat som slave

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 19-07-08 07:48

det er dokumenter på disk jeg meget gerne vil have åbnet, programmerne kan jeg godt komme ind i nu

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-07-08 09:21

De går ikke at have to primære diske med samme styresystem.

Og der erikke samme bruger på de to diske, da de er sat op med hvert sit system.

Du kan måske ordne det med at logge disk 2 på med et andt brugernavn , efter at have oprettet det på disk 1.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 17 point
Dato : 19-07-08 09:57

Flyt dokumenterne over disken med styresystemet,så burde de kunne åbnes, formater den gamle disk og brug den i fremtiden som gemme disk, hvis ikke du kan flytte dukumenterne, så kopier

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-07-08 10:10

Har du 2 styresystemer - så bør du ikke "køre" et program fra det styresystem som ikke er startet op.

Altså kun "køre" programmer fra samme styresystem.

Filer, dokumenter og billeder kan frit bruges/ flyttes.

Som ovn siger - så kopier filer over til styresystemet og de kan måske åbnes, hvis ellers der er et program til at åbne med.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 19-07-08 13:55

Det er som standard kun muligt at se dokumentmappen med den brugerkonto, som dokumentmappen er oprettet under. Derfor skal du overtage ejerskab af mappen. Hvis du følger anvisningerne på nedenstående link, burde det lykkes for dig.

http://support.microsoft.com/kb/308421/da

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 20-07-08 17:47

tog og samlede den gamle pc, lage alt over på min usb harddisk, og tog derefter gammel harddisk over i ny pc, formateret den og lage alt fra usb harddisk tilbage på den

kim

Godkendelse af svar
Fra : GizmoPro

Dato : 20-07-08 17:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-08 00:20

Kunne du ikke bare annullere spørgsmålet, når du ikke kunne bruge indlæggene til noget