/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Ikke til stede assistent ?
Fra : ingelein
Vist : 2276 gange
50 point
Dato : 18-07-08 19:13

Hej
Jeg har ledt efter "assistenten" alle mulige vegne og har brugt "automatisk svar" - "autoreply" og mange andre spøjse ord indtil jeg fandt ud af at man skal søge med " ikke til stede assistent".

Men der står at man kun kan bruge den når man bruger en Microsoft Exchange Server.
Hm......... Hvad er så det - og hvordan kommer man på den?
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 19:16
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-08 19:18

Hvis det "kun" er til hjemmekomputeren - så forget it

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-08 22:19

Jeg tror du skal beskrive lidt mere nøjagtig, hvad det er for en assistent du vil bruge og til hvad

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-07-08 23:30

Hej o.v.n.

Det er auto-reply, hvor der automatisk sendes en besked til alle der mailer til ens postkasse.

Teksterne skriver man selv - omtrent sådan:

"Jeg holder ferie fra den..... til...... og er tilbage på min pind den....
Med venlilg hilsen.
..... eller noget i den stil.

Sådanne meddelelser brugte vi tidligere på mit arbejde.

Det er min søn, som er selvstændig, som har brug for at indsætte en auto-reply tekst.

Med venlig hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 18-07-08 23:57

TDC har autosvar

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 50 point
Dato : 19-07-08 00:00
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-07-08 01:05

Ingelein - det er en usædvanlig dårlig ide med autoreply under alle omstændigheder - al spammail og lign vil få samme svar og derved vide at kontoen er aktiv og kan udnyttes. Send hellere gruppebesked til dem du mener BØR vide det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-08 02:15

Hej igen, du er sikkert ikke til at råbe op på denne tid af døgnet, men hvilken e-mail program vil i bruge Autosvar til ? Hvis det er Outlook, så er det Smokei´s link du skal klikke på, der er en rigtig fin beskrivelse af Ikke til stede assistenten, bruger i Outlook Express så kan i ikke gøre det i programmet, men så skal i ind på udbyderens server og slå Autosvar til, hvis det er TDC, så er det her: http://mail.tdconline.dk så vidt jeg husker, skal i første gang oprette en konto og indstille hvilken e-mail adresse som bruges, derefter indstilles Autosvar og i kan selv skrive hvad der skal stå i svaret, Hotmail og Yahoo-mail kan også indstilles til at sende Autosvar, med disse web-mail skal i også indstille Autosvar på serveren, også der skal i selv skrive svaret.
Miritdk hvad er spam ? jeg har læst med i spørgsmålene her på Kandu og ved godt at det er uønsket post, jeg får højest 1-2 uønskede mail om året, jeg har slået spamfilter fra, så jeg modtager alle mail, jeg tør godt slå Autosvar til, nu når jeg kommer over og erobrer Sjælland om en uges tid

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 19-07-08 21:35

Tak for svaret Smokei.
Det var lige det jeg/sønnen kunne bruge. Super
mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 19-07-08 21:53

Selvtak ingelein