/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs?
Fra : tbayh
Vist : 1359 gange
50 point
Dato : 15-07-08 11:37

Hej, min bror skal have en trådløs router. Han bor i et beton byggeri og vil gerne kunne gå på den bærbare over hele lejligheden. Men jeg er ikke inde i standarterne, så har i et bud? Maks pris 500 kr

Kommentar
Fra : Tkryhlmann

Dato : 15-07-08 12:51

Hvor stor radius skal routeren dække, fra det sted den skal placeres og hvor mange vægge skal den max igennem?

Accepteret svar
Fra : dhmoelsted

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-08 16:16

denne router har vi har kørt uafbrudt i 3 år rigtig god fås i flere versioner
http://www.itzonen.dk/content/gate2prices.asp?mUrl=/network/network-vis.asp?Kode=N001688

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-07-08 17:24

Benton byggeri er sjældent lykken for en router, da der oftest er armeringsjern i murene.
Det er dog kun de tykke vægge, som oftest er bærende i et etagebyggeri. De sekundære vægge er oftest opstillet i letbenton, gasbenton eller de såkaldte koksvægge.
Så du må ud og banke på væggene for at finde ud af hvad det er for noget materiale, som der er sat op.
Hvis du kan låen en trådløs router, kan du forsøge dig med den bedste placering, og det kan du måle med en bærebar PC eller en netlogger, så du kan se hvor stor feltstyrken er på et givent sted.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-07-08 20:13
Kommentar
Fra : kvkgruppen

Dato : 15-07-08 21:00

kontakte din internet udbyder der kan man som regl få . jeg har cybercity og har to trådløs uden exkter omk.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 15-07-08 22:32

Jeg vil anbefale en linksys router, hvad angår byggeriet så er der som regl ikke beton inden i lejlighederne det plejer kun og være beton der adskiller lejlighederne og så bruget man basbeton eller gipsvægge så der skulle ikke være nogen problemer.

Her er et eks.
http://www-dk.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=DK%2FLayout&cid=1155928918449&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=1844945678B01

Du skal dog ikke købe den i en fysisk forretning, køb den heller gennem fx. www.getmore.dk, det er en fantastisk stabil web-shop og kan kun give den de varmeste anbefalinger.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-07-08 09:20

Citat
hvad angår byggeriet så er der som regl ikke beton inden i lejlighederne det plejer kun og være beton der adskiller lejlighederne og så bruget man basbeton eller gipsvægge så der skulle ikke være nogen problemer.

Det er noget værre webflop det du siger!
Hvis du har været med til at bygge etagebyggeri, vil du også vide, at bærende vægge normalt bliver støbt op i skabeloner, med bindejern til fastholdelse af mellemdækkene.
Citat
og så bruget man basbeton eller gipsvægge

Vægge til vådrum, bliver oftest opført i gasbenton elementer, hvorpå der kan sættes fliser op på.
Gipsvægge, er ikke noget der bruges så meget i den oventalte byggeri, men ellers består af gipsplader fastskruet på stålregler, og bruges kun i kvantitetbyggerier.

Godkendelse af svar
Fra : tbayh

Dato : 23-07-08 10:30

Tak for svaret dhmoelsted og jer andre!