/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvad mener I?
Fra : mensamedlem
Vist : 654 gange
31 point
Dato : 12-07-08 15:35

Hvad er jeres holdning til følgende forslag?

1. Licens afskaffes. Al tv reklamefinansieres med støtte fra staten mod at der skal bringes nyheder og borgerinformation.

2. Al skat beregnes før lønudbetaling som 33 % af den udbatalte nettoløn. Udbetales 21.000 betaler arbejdsgiver 7.000 til skat. Tilsvarende for selvstændige. Arbejdsgiveren skal give et fradrag pr. medarbejder så de lavtlønnede medarbejdere ikke hægtes af.

3. Alle skal betale en lige procentandel i skat - eller rettere man betaler ikke skat for når lønnen udbetales er pengene 100% ens egne. Slut med modregning, restskat, overskydende skat m.m. Slut med fiktive fradrag.

4. Al løn skal være fastsat som lov men med lovkrav om arbejdsgiverydet tillæg for ancinnitet, dygtighed, flid m.m. Mindstelønningerne skal justeres to gange årligt på basis af pristallet. Løn skal ikke uden videre kunne reguleres ned.

5. Statslige børnebidrag bortfalder efter det andet fødte barn - dog med undtagelse af at anden fødsel medfører fx tvillinger. Ønsker man at få 4 eller 5 børn må man selv finansiere omkostningerne.

6. Hullet omkring flere fiktive koner med børn skal lukkes. En kvinde får intet statsligt børnetilskud hvis hun ikke kan dokumentere faderens identitet ved hjælp af DNA. Derved forhindres en mand i at lave flere børn med ulovlige hustruer og tjene på det. Undtagelserne er fx graviditet efter voldtægt hvor gerningsmanden ikke er pågrebet men DNA haves.

7. Al bistand inddrages til personer der er fysisk i stand til at arbejde men som ikke gør det pga. druk, narko eller kulturel modvilje. Alkoholikere og narkomaner skal på afvænning mens indvandrere der af kulturel grund ikke vil deltage aktivt i det danske samfund skal nægtes ydelser og straks tvangsudvises.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-08 17:25

Du er forhåbenlig ikke på vej til Folketinget med det program ! Jeg håber aldrig aldrig nogensinde at du får mulighed for at påvirke landets politik hvordan får du så skrupskøre ideer ?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-07-08 17:55

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-07-08 18:10

Er det nu dig igen.... K.Bondam.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 12-07-08 18:13

Tror du ikke du hellere sku bruge din tid på at genopfinde den dybe talerken. eller evighedsmaskinen.
Se det ku vi bruge til noget. Fessor.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-07-08 18:33

Min holdning er løs.......................................................holdningsløs altså.

Ps. Er det muligt at komme med på det der menseshold.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-07-08 19:20

Gad vide hvad der har fået dig til at kalde dig: mensamedlem, er det fordi du godt kunne tænke dig at komme med i klubben eller hvad for dine spørgsmål antyder da ret kræftigt at du ikke er medlem?

Jeg kan kun sige at jeg ikke går ind for noget af det du nævner

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 12-07-08 19:21

1. Lyder fint. Jo før, jo bedre.
2. = flad skat. Helt ok.
3. Det er vist ikke helt gennemtænkt. Hvad så med renteindtægter, skattepligtige avancer på aktiegevinster, hussalg (som ikke opfylder betingelserne for skattefrihed) osv. De vil jo medføre en yderligere skat. Der er altså andre skattepligtige indtægter end løn.
4. Er det ikke stort set hvad overenskomsterne fastsætter nu? Hvorfor ændre det til lov?
5. Dårlig ide, men meget populær hos Dansk Folkeparti. Men vi har brug for, at nogle får over 2 børn, ellers vil befolkningstallet fortsat være faldende.
6. Det kender jeg ikke nok til, så det har jeg pt. ingen holdning til.
7. Hvis du medtager en undtagelse for psykiske lidelser også, er jeg med på den. Hvis man har mulighed for at arbejde, men ikke ønsker det, har man efter min opfattelse også fravalgt den offentlige støtte.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-07-08 19:29

Citat
= flad skat. Helt ok.

Nå - jamen kun for højtlønnede og underbegavede!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-07-08 19:34

Citat
Det er vist ikke helt gennemtænkt
der er intet i spørgsmålet som virker gennemtænkt, verden er ikke sort/hvid der er mange nuancer der imellem

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-07-08 19:55

Er temlig uenig nærmest helevejen igennem.
Men for nu lige at pensle *Forslag 7 ud....

Husk på, folk som er Naromaner/Alkoholiger er jo ikke bare dovne mennesker, som ikke gider.
Der ligger jo somregel noget dyber bag.

(Desuden virker vores "sætte dovne folk igang system" alderede så udmærket...sku jeg lige hilse og sige ^^)

Syntes også du burde se disse 2 film om danmark, lavet af USA:
http://www.youtube.com/watch?v=2E4xgk5870s
http://www.youtube.com/watch?v=i3BmE_IvjYQ&feature=related

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-07-08 19:57

Mener man i Ireland kan sige til staten at man er Kunstner, og derved ungå at betale Skat...
hvis så man tjener over XXXX antal kroner om året, så skal man så betale Skat.

Men eks gade musikker, billed-hugger osv for et meget nemer liv, og vi andre for en masse mere at se på =)

Ved ikke helt hvordan det fungere, men syntes det er hver at sætte sig lidt ind i...måske

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 12-07-08 20:12

Det her er et godt link...var egenligt det jeg ville vise... men... ja

http://www.youtube.com/watch?v=EwOkfVerhBU&feature=related

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-07-08 20:12

Der er da ingen af os andre der bidrager nær så meget til det danske samfund som rygere og alkoholikere!
Først de store punktafgifter på alkohol og tobak, Der oveni 25 % moms

Hvirneget bidrager du :e,sa,,edlem - Svar ærligt!

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 31 point
Dato : 12-07-08 20:27

ja. og hvad med arbejdsløsheden
flad skate ingen fradrag, dvs ingen revisore, skat kan fyre 50%. af personalet. div skatte advokater må flytte til askerød og gellerupparken.

Og jeg får råd til røde pølser og coccio

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 12-07-08 21:28

Tak for svarene.