/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows vista
Fra : engparken
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 11-07-08 14:16

Hejsa
Jeg har en computer som har windows vista,men jeg vil gerne have windows xp på den og jeg har prøvet men det lykkes ikke
Hvergang starter den forfra igen med windows vista ?? hvad gør jeg lige forkert.Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-08 14:21

Hvis du ikke har en Cd med alle driverne for uden en XP så ville jeg ikke forsøge at slette Vista.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-07-08 14:39

Det ældste Windows program skal installeres først, i det her tilfælde XP. Det betyder at du skal hive kablet til din HD med Vista ud - lægge XP skiven i drevet inden du slukker. Når du så tænder med kun en HD så kan du installere XP helt frit. Hvis du har 2 harddiske.

Hvis du kun har en, så er sagen en anden.

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 11-07-08 14:43

Hej
Der er kun en harddisk,men kan man ikke slette den og så installere xp ? Mvh

Accepteret svar
Fra : berno82

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-08 14:48

Du kan formatere harddisken så kan du sagtens installere XP på den

Kommentar
Fra : Psylicium

Dato : 11-07-08 15:18

Din harddisk har formentlig en "recovery"-partition, som automatisk vil installere Vista, hvis den finder ud af at styresystemet er ændret eller mangler. Du kan bruge programmer som http://eu.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/ eller http://partitionlogic.org.uk/ til at udrydde alle tidligere partitioner og oprette nye. Hvis du sletter recovery-partitionen, kan du få lov til selv at vælge hvilket styresystem du vil installere og benytte.

Godkendelse af svar
Fra : engparken

Dato : 11-07-08 15:43

Tak for svaret berno82.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-07-08 17:06

Citat
Du kan formatere harddisken så kan du sagtens installere XP på den

DET ER EN OMMER GAMLE JAS

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-07-08 17:24

Tja - vi må da håbe at det går godt..........................................

Kommentar
Fra : engparken

Dato : 11-07-08 17:55

Hej

Det gik godt og jeg har fået xp på nu

Kommentar
Fra : berno82

Dato : 11-07-08 22:19

Ommer??? hvis ikke en format skulle virke ville jeg da være blevet overrasket