/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Firewall
Fra : Lion36
Vist : 1022 gange
200 point
Dato : 10-07-08 19:04

I forbindelse med en Windows opdatering døde min internetadgang, det viste sig at min ZoneAlarm spærrede og til sidst fandt jeg ud af at sætte firewallen fra high til medium, inden havde jeg prøvet at geninstallerer Zone Alarmen.
Herefter gik jeg ind i tilføj/fjern programmer fandt synderen fra windows update og slettede den, hvorefter jeg kunne sætte firewallen til high igen - internettet var igen oppe.

Men ak og ve....nu virker mit sikkerhedscenter ikke og med den windows egen firewall. Jeg har været inde på et par sider bl.a. http://windowsxp.mvps.org/sharedaccess.htm og kørt den igennem, men ligemeget hjalp det.
Ligegyldigt hvad jeg gør, så virker sikkerhedscentret ikke. Jeg har ydermere bemærket at Win Generenic System 32 (svchost.exe) kommer med fejl hver gang jeg starter min PC. Jeg har derfor en lumsk anelse om, at det kan hænge sammen.

Nu er det store spørgsmål så, hvordan får jeg mit Windows Sikkerhedscenter til igen at virke ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-08 19:09

Du skal reparere XP. Læg skiven i skuffen og vælg reparer XP. Så skulle dit sikkerhedscenter virke igen.

Du skal ikke slette noget i Windows for at slå firewallen fra, kun slå den fra i sikkerhedscentret.

Jeg har selv haft Zonealarm og jeg synes det er noget juks. Jeg vil aldrig bruge det igen.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-07-08 19:16

zonealarm er en firewall. Så skal du ikke samtidig have micosofts firewall.

Hvis man kører med to forskellige samtidig, kan meget gå galt. Det kan være det gik før. Men så opdaterede du, formentlig med dem begge kørende samtidig.

Beslut dig for en af dem. Jeg tror zone alarm er bedst, men det er bare en tro, der ikke er bevist.

Prøv med systemgendannelse til dengang alt virkede. beslut dig for en firewall, og afinstaller den anden.
Derefter opdaterer du igen.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 10-07-08 19:18

Jamen det vil jeg så prøve.

Har dog selv været glad for ZoneAlarm, og iøvrigt er det jo Microsoft der har røde øre fordi det er deres ansvar at tingene virker - men nok om det.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 10-07-08 19:30

Jeg har naturligvis ikke kørt med Windows Firewall samtidigt med ZoneAlarm, men hvilken firewall man bruger fremgår f.eks. af Sikkerhedscentret og det er altså det der er nede lige nu.

Hvis en reperation af XP ikke virker er systemgendannelse naturligvis en mulighed, problemet er bare at jeg har slået den fra fordi den var skyld i flere fejl, fejl som også har været nævnt i flere fora - så det duer desværre ikke.

Jeg håber derfor at kunne reperere min XP.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-07-08 19:52

Når du reparerer kommer dit sikkerhedscenter tilbage og så er Windows firewall slået til. Så skal du skynde dig at slå den fra.

Bedre er det hvis du kan slukke for nettet og Zonealarm inden du reparerer, så opstår der ikke konflikter.

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 200 point
Dato : 10-07-08 21:33

Hej Lion

Du er som mange andre blokeret af windovs opdatering kb951748.
zonealarm har rettet så du igen kan få sikker net med zonealarm, igår skrev de afinstall KB951748 , men idag er der kommet ny ver. du kan opdatere din zonealarm på http://www.zonealarm.com/store/content/home.jsp

Husk at checke din ver. pro-spyware-security- eller hvad du nu har

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 10-07-08 21:36

Citat
[Workaround to Sudden Loss of Internet Access Problem

Date Published : 8 July 2008

Date Last Revised : 9 July 2008

Overview : Microsoft Update KB951748 is known to cause loss of internet access for ZoneAlarm users on Windows XP/2000. Windows Vista users are not affected.

Impact : Sudden loss of internet access

Platforms Affected : ZoneAlarm Free, ZoneAlarm Pro, ZoneAlarm AntiVirus, ZoneAlarm Anti-Spyware, and ZoneAlarm Security Suite

Recommended Actions -

Download and install the latest versions which solve the loss of internet access problem here:

/CITAT]

[CITAT]or follow the directions below.

Option 1: Move Internet Zone slider to Medium

Navigate to the "ZoneAlarm Firewall" panel
Click on the "Firewall" tab
Move the "Internet Zone" slider to medium
Option 2: Uninstall the hotfix

Click the "Start Menu"
Click "Control Panel", or click "Settings" then "Control Panel"
Click on "Add or Remove Programs"
On the top of the add/remove programs dialog box, you should see a checkbox that says "show updates". Select this checkbox
Scroll down until you see "Security update for Windows (KB951748)"
Click "Remove" to uninstall the hotfix

Contact : Check Point customers who are concerned about information contained in this advisory or have additional technical questions may reach our Technical Support team at: http://www.zonealarm.com/store/content/support/support.jsp. To report security issues with Check Point products contact security-alert@checkpoint.com.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 11-07-08 11:18

Nu spørger jeg dumt, men er reparations processen automatisk eller skal man pinpointe hvad problemet er og skrive det i et prompt ?
Jeg spørger fordi en kollega har gjort mig opmærksom på at en reparation ikke bare er en reparation.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:02

Jeg fik denne E-mail fra Microblød i går
Title: Microsoft Security Bulletin Major Revisions
Issued: July 10, 2008
********************************************************************

Summary
=======
The following bulletins have undergone a major revision increment.
Please see the appropriate bulletin for more details.

* MS08-037 - Important

Bulletin Information:
=====================

* MS08-037 - Important

- <Link: http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms08-037.mspx> http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms08-037.mspx
- Reason for Revision: V2.0 (July 10, 2008): Bulletin revised to
inform users of ZoneAlarm and Check Point Endpoint Security
of an Internet connectivity issue detailed in the section,
Frequently Asked Questions (FAQ) Related to this Security
Update. The revision did not change the security update files
in this bulletin, but users of ZoneAlarm and Check Point
Endpoint Security should read the FAQ entries for guidance.
- Originally posted: July 8, 2008
- Updated: July 10, 2008
- Bulletin Severity Rating: Important
- Version: 2.0

Other Information
=================
Det kan måske være dit problem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:04

Læs
Frequently Asked Questions (FAQ) Related to This Security Update
I linket.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 11-07-08 12:20

Manse> det fik jeg desværre ikke meget ud af....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:30
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:33

UPS,jeg havde ikke læst tråden i detaljer

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 11-07-08 12:35

Jep, og det har jeg allerede repareret, internettet og ZoneAlarm virker fint sammen igen, efter jeg slettede den famøse opdatering.

Problemet er mit Sikkerhedscenter, som ikke virker længere, samt at der er fejl i svchost hver gang jeg åbner min PC (tror de to ting hænger sammen).

Jeg vil nu gøre følgende;

1. kører en services.msc
2. downloade fw.reg og flette
3. kører en CCleaner i regdatabasen
4. kører en sfc / scannow med min XP CD-ROM i

Hvis dette ikke virker

5. En reparation af XP

- er der andre og bedre forslag, så lad mig endelig hører.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:46

Sikkerhedscenter er kun for at oplyse folk om deres sikkerheds programmer,jeg har slået både Sikkerhedscenter
og Xp firewall fra under tjenester,bruger dem ikke,
Xp firewall skal bare ikke slås fra i tjenester vis man har et Lan netværk,jeg har andre løsninger mellem alle mine pc'er,jeg syntes at netværk bruger for mange ressourcer and i like speed

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 12:47

jeg holder selv øje med mine sikkerheds programmer.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 11-07-08 12:51

Jamen det kunne da være at mit eget Sikkerhedscenter af en eller anden grund er blevet slået fra i Tjenester, og den det, vil jeg slå den til igen.

Hvor helt specifikt finder jeg Tjenester ? i Tilbehør ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 13:00

Højreklik på >Start>egenskabe>tilpas>avanceret>Administrationsværktøjer>sæt mærke i>vis i menuen Alle programmer og menuen start,nu har du adgang til alle Administrationsværktøjer
i Start menuen,deriblandt tjenester.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 13:04

Eller skriv services.msc i kør>ok

Der mange veje til tjenester også i kontrolpanel>
Administrationsværktøjer blandt andet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 13:05

højreklik på>Denne Computer>Aministrer o.s.v o.sv

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-07-08 13:10

kontrolpanel>
Administration

Godkendelse af svar
Fra : Lion36

Dato : 11-07-08 15:07

Tak for svaret frostys.

Jeg valgte at genstallerer ZoneAlarm med den nyeligt udsendte update - det hjalp, mit sikkerhedscenter virker igen... - og svchost.exe brokker sig ikke mere.