/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Problem med at komme på nettet
Fra : steam
Vist : 304 gange
24 point
Dato : 09-03-03 11:35

Jeg har det problem at min computer af og til ikke vil gå på nettet.
Jeg har for nylig købt adsl hos TDC og også fået en netværkspakke med switchbox og 2 netværkskort så jeg kan bruge 2 computere. Når jeg booter op kommer der en rude på skærmen hvor der står: Skriv adgangskode til netværk. Der trykker jeg så ok og så går alt som det skal og jeg kommer på nettet. Men nogen gange når jeg booter op kommer ruden med adgangskoden ikke frem og computeren køre så viddere, men tilslutter ikke nettet. Hvad kan være galt ?? Jeg kan heller ikke nogen steder på skærmen se om jeg er tilsluttet nettet. Det kunne jeg med det gamle telefon modem hvor der kom en lille skærm forneden på bundlinien.Er det normalt ??

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 09-03-03 11:46

SE venligst

http://www.kandu.dk/dk/tip/3046

med venlig hilsen
Bantam

PS I dit tilfælde var det nok gruppen internet det hører hjemme

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-03-03 11:50

Hej Steam!

Afhængig af styresystem kan du få vist et Ikon nederst (Tray), du kan anive at du ønsker at se et ikon når der er etableret forbindelse via enhedshåndtering og egenskaber og aktuelle forbindelse og eller via netværksforbindelser og med flueben i vis Ikon.

Du må ellers kunne se om der er etableret forbindelse via lysdioder på din switchbox m.m.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pente

Dato : 11-03-03 23:45

Bjarne Duelund giver et meget fint oplæg på følgende side:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Hvis du skifter logon til "Microsoft Family logon" i Kontrolpanel-> Netværk i "Primær Netværkslogon" undgår du ruden.

Mvh. Pente

Kommentar
Fra : pente

Dato : 11-03-03 23:46

PS: Jeg glemte helt, at med ADDSL er du tilsluttet nettet hele tiden, derfor ingen ikon