/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Satspuljen
Fra : mensamedlem
Vist : 474 gange
31 point
Dato : 08-07-08 09:29

Hvordan fungere satspuljen?

Er det som Enhedslisten har sagt "at fodre hunden med sin egen hale""

Kommentar
Fra : achton

Dato : 08-07-08 09:30

Kommentar
Fra : pve

Dato : 08-07-08 09:37

Fungere sådan: http://www.fm.dk/1024/visNyhed.asp?artikelID=8813

og enhedslisten siger så meget lort, så ja det har de sikkert også sagt

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 41 point
Dato : 08-07-08 09:43

Enhedslisten har (undtagelsesvis?) helt ret.

Satspuljen kommer til veje ved, at forskellige overførselsindkomster ikke reguleres for de sidste 2 % af lønstigningerne på arbejdsmarkedet. Derefter kan Folketingets partier så lege julemænd og -koner med de penge, pensionister, arbejdsløse mfl. er blevet snydt for, til at forbedre forholdene for den samme gruppe. Ren Storm P.

se loven her https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=5441

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-07-08 12:35

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 08-07-08 14:02

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-08 14:27

Tak for godkendelsen.

Uden at det er ment eller skal opfattes negativt, har dine mange spørgsmål i den sidste tid om politik fået mig til at tænke på det gamle bevingede ord: En tåbe kan spørge om mere end ti vise kan svare på!

Men hver gang jeg har lyttet til et foredrag eller en debat, hvor en eller anden har sagt noget jeg ikke forstod, og jeg har spurgt til det, er jeg efterfølgende blevet "overfaldet" af folk der roste mig for at have spurgt, for de forstod det heller ikke.

Så jeg ser det kloge som at spørge, indtil man forstår, forstår der ikke er noget at forstå (det er sludder) eller må erkende, at det kan jeg ikke forstå, som jeg har det med fx kosmologi (ville gerne, kan ikke)