/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer ved lukketid
Fra : bentaagebryder
Vist : 361 gange
162 point
Dato : 06-07-08 17:57

Problemet opstår hver aften sent, når jeg skal lukke ned for Windows 2000. Systemet lader sig ikke sådan dirigere med. Først får jeg smækket en besked om Google tool bla-bla. Bagefter kan det være Adobe Reader bla-bla og altid til sidst SystemFader. Jeg kan vælge mellem de to kommandoer ANNULLER eller AFSLUT nu. Men samtidig får man jo, at vide, at "hvis man AFSLUTTER NU" forsvinder alle data!
Så hvordan kan man hurtigt og effektivt LUKKE NED ved sengetide, så man ikke skal stå og bikse med det møg. Førhen var der aldrig noget vrøvl. Da lukkede systemet ned straks man havde trykket på LUK COMPUTER.
Er der et kvikt hoved, der har et forslag til en effektiv og hurtig løsning?
Venligst bentaagebryder

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 172 point
Dato : 06-07-08 18:29

Her et forslag som løser problemet på XP computere, jeg kan ikke huske om den også gælder Windows 2000, men prøv at se efter, hvis det er i din registrering database som jeg skriver, så virker det, står det ikke sådan så lad være at ændre noget, klik på Start og på Kør i linjen skriver du Regedit og trykker Enter, i vinduet som åbner klikker du på det lille + ud for HKEY_CURRENT_USER, klik på det lille + ud for CONTROL PANEL gå ned og klik på DESKTOP, klik på mappen DESKTOP ikke på + tegnet, ovre i højre vindue finder du AutoEndTasks, den højre klikker du på og klikker på Rediger, der ændrer du 0 til 1 klikker på OK og lukker registrerings editor, hvis ikke der står som beskrevet her, så vent og få anden hjælp af en som kan huske Windows 2000

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-07-08 18:30

ja kør et spyvareprogram f. eks lavasoft

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 18:31

Citat
hvis man AFSLUTTER NU" forsvinder alle data
jeg forlænger sætningen til: hvis man AFSLUTTER NU" forsvinder alle data, som ikke er gemt, og du har vel gemt det som skal gemmes når du er ved at lukke ned

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 18:34

Citat
et forslag til en effektiv og hurtig løsning
ja mit forslag lukker programmer som hænger, uden at du får ovennævnte spørgsmål om Afslut nu og andre varianter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-08 18:40

Tryk alt-knappen ned og tryk gentagende gange på F4 med alt-knappen holdes nedtrykket. Det lukker alle kørende programmer og ender med at du skal sige L for luk.

Nemt, jeg har selv brugt det når jeg skal lukke 26 PC'er ned efter endt arbejde.

Godkendelse af svar
Fra : bentaagebryder

Dato : 06-07-08 19:37

Tak for hjælpen o.v.n.
Du ramte præcist.
Jeg har gjort som du forelog i reg.editor. Her blev 0 rettet til 1. Nu er mit problem løst!
Tusind tak.
o.v.n. fortjener alle mine points for det præcise svar.
bentaagebryder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-07-08 21:15

Selv tak, jeg bliver helt over de mange roser, godt du fik løst problemet