/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Nedtællingsmål-afklipningsmål
Fra : Birdie56
Vist : 6689 gange
150 point
Dato : 06-07-08 15:41

Mon der er nogen der kan fortælle mig, hvor man kan finde et nedtællingsmål ?
Afklipningsmål?
Måske hedder det noget helt andet?
Jeg kan forklare det således.
Tidligere havde soldater et mål de gik med og klippede af for hver dag der gik - inden de var færdige. Det lignede et centimetermål.
Jeg mangler et i samme kaliber men dog til 360dage. Det kan måske fåes i uger eller måneder og så til slut i dage/timer ell. lign.
Jeg ved ikke hvad det hedder og har derfor svært med at finde det.
Måske kan nogen her på Kandu hjælpe?

Birdie56

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-07-08 15:49

Måske i spøg og skæmt butikker....

Hanne

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-07-08 15:56

Dem lavede vi selv. Af en centimetermål. Købes alle steder hvor de handler med sytøj.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-07-08 15:57

Køb et målbånd i en syforretning, det brugte vi da vi sluttede skolen. Det er 1,5 mtr langt og 1 cm er 1 dag.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 06-07-08 16:02

Hvis det skal være eet stort eet, så køber Du et ensfarvet stykke voksdug og klipper et langt
smalt stykke og skriver på den med en permanent tuch. Det lavede vi da der kun var 10 dage tilbage
af slaveriet og de sidste var timer. Klippede een dag af ad gangen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-07-08 16:06

En FIDO, det var et ganske almindeligt sycentimetermål på 200 cm., men det var da ikke sjovt at gå med det før end der var 30dage tilbage,og de sidste 10 dage lavede vi et selv på lærred, i forvokset udgave, -hvor vi påmalede tallende .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-07-08 16:50

Du kan nærmest få målebånd i nakken hos Tiger eller Søstrene Grene.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-08 17:16

Gem dette i notesblok
eks. nedtælling.htm

Kode
<head>
<title>fødselsdag</title>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start
var now = new Date();
var event = new Date("dec 24 2004 18:00:01");
var seconds = (event - now) / 1000;
var minutes = seconds / 60;
var hours = minutes / 60;
var days = hours / 24;
ID=window.setTimeout("update();", 1000);
function update() {
now = new Date();
seconds = (event - now) / 1000;
seconds = Math.round(seconds);
minutes = seconds / 60;
minutes = Math.round(minutes);
hours = minutes / 60;
hours = Math.round(hours);
days = hours / 24;
days = Math.round(days);
document.getElementById('days').value = days;
document.getElementById('hours').value = hours;
document.getElementById('minutes').value = minutes;
document.getElementById('seconds').value = seconds;
ID=window.setTimeout("update();",1000);
}
// Slut -->
</script>

</head>
<body>

<h1>Fødselsdag</h1>
<p>Der er <input type="text" id="days" value="0" style="width:75px;" /> dage til fødselsdag<br />
Der er <input type="text" id="hours" value="0" style="width:75px;" /> timer til fødselsdag<br />
Der er <input type="text" id="minutes" value="0" style="width:75px;" /> minutter til fødselsdag<br />
Der er <input type="text" id="seconds" value="0" style="width:75px;" /> sekunder til fødselsdag</p>

</body>
</html>

Dette skal du lave om til dine tal.

Kommentar
Fra : Birdie56

Dato : 06-07-08 17:24

Øh det du skriver Eyvind!!!
Undskyld men jeg fatter ikke lige noget.

Birdie56

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-08 18:39

Ha ha - nåe ja - men det er tanken at du kunne ha' en nedtæller på dit skriveborg og så åbne den en gang i mellem.

Hvis du åbner programmet notesblok og kopierer det der står i rammen ind i notesblok og så gemmer det som nedtælling.htm - så har du en nedtælling som du kan klikke på.

Datoen skal så lige ændres fra " dec 24 2004 18:00:01 " til din dato.