/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
AVG 8.0 Installationsproblemer
Fra : JRASMUS
Vist : 706 gange
200 point
Dato : 05-07-08 13:16

Hej,

Kører Windows Vista og har forsøgt at slette tidligere AVG free for at opdatere til AVG 8.0 free. Jeg får så disse meldinger:
Uninstall Failed
1 error occured / Warning internal error. Dialog with id "Avg4EsDlg" was not found in the setup.

Prøver jeg at installere den nye AVG 8.0 får jeg følgende melding:
The AVG Security Toolbar was unable to connect with AVG 8.0. Pls check that the program is installed and running.

Kan nogen forklare hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak / Jørgen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 13:22

prøv at downloade den her i triall http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/ og kør reg cleaner mv den er god

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-08 13:43

Prøv at hente Revo Uninstaller og fjern avg med den:
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

mvh klaudi

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-07-08 14:10

Efter du så har fjernet AVG kan du installere AVAST http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 05-07-08 14:11

Efter at du har faaet renset ud, saa goer dig selv den tjeneste at skifte AVG ud og download Avast i stedet. Den er langt bedre med hensyn til sikkerheden. Det kan du bl.a. se talrige eksempler paa herinde.
Eneste minus er, at din opstart maaske tager 10-15 sekunder mere, men det er godt givet ud for den ekstra sikkerhed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-08 14:14

Jeg kan kun tilslutte mig det med Avast, her henter du den på Dansk:
http://files.avast.com/iavs4pro/setupdan.exe

Det kræver registrering, men det er gratis.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 05-07-08 14:18

PS: Brug ikke iah's link, da det er en download af en tidligere version. Brug dette link, saa faar du den nye 4.8 version:
http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

Du kan vaelge den engelske version, men lidt laengere nede paa siden, kan du ogsaa finde en dansk version.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-07-08 14:24

Citat
PS: Brug ikke iah's link, da det er en download af en tidligere version. Brug dette link, saa faar du den nye 4.8 version

Nu er det jo i princippet bedøvende ligegyldigt hvilken version du downloader da programmet atomatisk opdatereres til den nyeste version...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-07-08 15:52

http://free.avg.com/ww.download?prd=afe den afinstallere den anden

Kommentar
Fra : JRASMUS

Dato : 06-07-08 15:59

Foreløbig tak. Forsøger de nævnte muligheder.
Mvh/jørgen

Kommentar
Fra : JRASMUS

Dato : 07-07-08 20:12

Jeg har fjernet Toolbaren og får nu lov at downloade AVG 8.0. Jeg vælger at gemme den på skrivebordet, men når maskinen er færdig med at downloade, er det som om programmet er
væk. Det ligger simpelthen ikke på maskinen, hverken på skriveborden eller andre steder. Jeg har hørt om andre der har oplevet det samme, men er ikke klar over hvordan man kommer udover dette problem.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 07-07-08 21:12

Det undrer mig, at du stadig insisterer paa AVG og dets problemmer.
Maaske oensker du i virkeligheden ingen hjaelp.

Kommentar
Fra : JRASMUS

Dato : 09-07-08 21:00

Løsningen var at downloaded AVG på anden maskine og så overføre programmet til den anden computer via usb porten. Dette blot til orientering.

Kommentar
Fra : Spyfus

Dato : 09-07-08 22:44

Hvis du kalder dette for en loesning, saa maa jeg melde pas.
Hvorfor i alverdenen bruge tid og krafter paa at installere et software, som er saa ringe???