/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Politiske mål
Fra : mensamedlem
Vist : 572 gange
39 point
Dato : 05-07-08 09:47

Hvad er jeres holdning? Hvorfor?

1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet

2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode

3. Skatten på arbejde skal nedsættes

4. Boligbeskatningen skal øges

5. 24-års reglen skal afskaffes

6. Danmark skal med i den europæiske fællesvaluta euroen

7. Skolebørns færdigheder i fag som dansk og matematik skal testes i nationale tests

8. Homoseksuelle skal have mulighed for at adoptere børn

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem

10. Det skal være forbudt at gå til prostituerede

11. Der skal indføres bompenge for at begrænse biltrafikken i Københavns centrum

12. Danmark skal trække sine soldater ud af Afghanistan

13. Der bør indføres minimumsrettigheder i den offentlige service

14. Det offentlige skal have lov til at tilbyde ekstraydelser – tilkøbsydelser – mod betaling

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten

16. Der skal være bedre mulighed for videoovervågning på offentlige steder

17. Straffen for vold skal hæves

18. Væksten i den offentlige økonomi skal være højere end nu

19. De grønne afgifter skal sættes op

20. Afviste asylansøgere som ikke kan tvangshjemsendes skal have mulighed for at arbejde og bo uden for asylcentrene

Kommentar
Fra : achton

Dato : 05-07-08 09:48

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-07-08 09:52

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-08 10:04

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-07-08 10:07

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-07-08 10:16

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-08 10:21

3. tråd om samme.....

Mensa må da have et tilpasningsproblem hvis politik også indgår i pensummet.

Accepteret svar
Fra : edison

Modtaget 39 point
Dato : 05-07-08 12:25

1: Måske
2: Ja
3: ja
4: Nej
5: Måske
6: Måske
7: Ja
8: Nej
9: Nej
10: Nej
11: Nej
12: Nej
13: ????
14: ????
15: Nej
16: måske
17: Ja
18: ja
19: Nej
20: Måske

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-08 14:12

Den smøre indgår også lige før folketingsvalgene.......og bliver glemt når de valgte sætter sig ned og laver blokpolitik (rævekager).

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 05-07-08 14:14

Hvorfor vil du have vores mening om alt det?
Det havde været lidt mere interessant at svare på, hvis du selv havde meldt ud med nogle af dine egne synspunkter og evt. budt ind til en diskussion

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-07-08 14:18

LOOOL Hvad i himlens navn er der galt i kuplen på den der mensesmedlem

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:24

Han/Hun=Høn. Vil være Minister.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-07-08 14:28

Den passer sgu da osse fint sammen med de andre grødhoveder på Chr.borg

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:43

Tja, Men det bekymre mig lidt. At sådan nogen kloge menesker, uden en times virken i den virkelige verden, Kan lave love, og presse alt muligt ned over os der tjener samfundet.

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 05-07-08 14:45

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:46

Jeg har et Lov Foreslag. For at kunne stille op til folketinget. Skal man mindst ha en` Håndværker uddanelse. Samt Mindst 3 år i sit fag.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:50

Er du Klavs bondam

Kommentar
Fra : edison

Dato : 05-07-08 14:53

Jeg mener det. Jeg har vist skrevet med dig på din blog.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-07-08 14:55

Hvis det er tilfældet, så passer det fint med min diagnose: Hæklefejl i kysen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-08 15:07

Citat
Er du Klavs bondam

Citat
Hvis det er tilfældet, så passer det fint med min diagnose: Hæklefejl i kysen

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-07-08 15:14

Men han var nu go`i "Langt fra Las Vegas".

Der var han ikke så skadelig,som nu.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 08-07-08 09:51

1. Skatter og afgifter bør bruges til at bekæmpe uligheden i samfundet
Ja

2. Skattestoppet skal bevares også i næste valgperiode
Ikke nødvendigvis

3. Skatten på arbejde skal nedsættes
Muligvis

4. Boligbeskatningen skal øges
Muligvis

5. 24-års reglen skal afskaffes
Ja

6. Danmark skal med i den europæiske fællesvaluta euroen
Ja

7. Skolebørns færdigheder i fag som dansk og matematik skal testes i nationale tests
Det må du uddybe... Fx med hvilket formål?

8. Homoseksuelle skal have mulighed for at adoptere børn
Ja

9. Lesbiske og enlige kvinder skal have ret til kunstig befrugtning i det offentlige sundhedssystem
Alle bør have lige adgang. Om det offentlige skal finansiere/tilbyde dette er til gengæld et mere interessant spørgsmål.

10. Det skal være forbudt at gå til prostituerede
Nej

11. Der skal indføres bompenge for at begrænse biltrafikken i Københavns centrum
Ja

12. Danmark skal trække sine soldater ud af Afghanistan
Nej

13. Der bør indføres minimumsrettigheder i den offentlige service
Ja

14. Det offentlige skal have lov til at tilbyde ekstraydelser – tilkøbsydelser – mod betaling
Nej

15. Ulandsbistand skal hæves til 1 pct. af bruttonationalindkomsten
Mindst

16. Der skal være bedre mulighed for videoovervågning på offentlige steder
Nej

17. Straffen for vold skal hæves
Måske i nogle tilfælde. Jeg kender ikke straffeloven tilstrækkelig godt til at kunne svare.

18. Væksten i den offentlige økonomi skal være højere end nu
Den SKAL vel ikke, men den MÅ da godt hvis det er gavnligt for samfundet.

19. De grønne afgifter skal sættes op
Nej

20. Afviste asylansøgere som ikke kan tvangshjemsendes skal have mulighed for at arbejde og bo uden for asylcentrene
Ja