/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Flash77 500
Variabler og XML
Fra : ulf911
Vist : 291 gange
25 point
Dato : 04-07-08 22:49

Hej derude. Jeg har lige et spørgsmål til Action Script 2. Det er nok ret begynderagtigt, men dette står jo så fint i relation til, at jeg er forholdsvis ny i Action Script.

Mit spørgsmål er, om man kan bruge en variabel når man opretter noget. Ved ikke helt, hvordan jeg skal udtrykke det, men måske en smule kode hjælper. Det jeg vil forsøge på er, at oprette et instance af et MovieClip 10 gange. Problemet er, at jeg ikke kan finde ud af at kalde mit MovieClips instancenavn ved hjælp af et variabel.

Kode
var i:Number
i = 1;
while(i < 10){
_root.attachMovie("Result", "Resultbox" + i, 1, {_x: 7, _y: i * 12});
Resultbox + i + .songnames.text = "Hej. Jeg er nummer " + i;
i++
}

Mit andet spørgsmål er, om man kan inkludere et XML dokument i sin SWF fil? For eksempel hvis jeg laver et program, som skal ligge på min mobil (Flash Lite) eller bare som en enkelt fil på min computer, og som skal kunne gemme stats for spil. Er det muligt at smelte et XML-dokument ind i ens Flash-fil, og hvis det er, hvordan kalder jeg så dokumentet?

På forhånd tak for hjælpen.
- Oliver

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-07-08 02:25

Citat
Er det muligt at smelte et XML-dokument ind i ens Flash-fil, og hvis det er, hvordan kalder jeg så dokumentet?

Nej xml laves som en ekstern fil som kaldes fra din flash.

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 05-07-08 15:52

Hm okay tak. Men er der slet ikke nogen måde, hvorpå man kan gemme en variabel konstant i sit SWF dokument, uden at skulle have fat i en XML-fil?