/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne min Asus pc
Fra : mads1234
Vist : 1102 gange
50 point
Dato : 04-07-08 19:36

Jeg har en Asus pc, med Vista, som har kørt fint indtil i dag, hvor den fucker op, og fryser.. Så jeg må genstarte ved at holde sluk/tænd knappen inde.. Så tænder jeg igen, og den kommer ind og fryser igen.. og treide gang jeg så prøver at åbne den, så kommer ASUS logoet frem, så kommer en sort skærm med en bindestreg i venstre hjørne som står og blinker,.. og derefter sker intet! Håber virkelig nogen kan hjælpe mig!

Mvh Mads

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 19:43

Tryk F8 lige når windows skal til at starte klik klik klik
og vælg fejlsikret

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 19:44

virker ikke :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-08 20:01

Prøv med F 12 for at komme til bootmenuen

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 20:05

Virker heller ikke :(

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-08 20:22

Så må du gå den slagne vej og lægge CD i skuffen og så boote fra den. Start evt. en ny installation

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 20:23

Ved ikke særlig meget om det..
Så skal lige ha den der ned på sofa niveau! Hvad betyder boote, er det min windows cd?

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 20:32

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 20:33

Tak for svaret, kammerat! ;)

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 20:33

ind med SKIVE_N og genopret systemet

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 20:34

Er der virkelig ingen anden vej?

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 20:34

selvtak_______VIRKEDE DET så hurtigt

Kommentar
Fra : ramram

Dato : 04-07-08 20:36

er det en BÆRBORN eller fast.
der findes mange måder at komme IND PÅ

Der er NOGET galt med DIN BOOT__?
Men

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 20:37

Det er en bærbar

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 20:59

hvorlænge står den med "en bindestreg i venstre hjørne som står og blinker,.. " ??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-07-08 21:02

Du skal ikke tage dig af ramram, han mener det ikke så slemt, han driller bare.

Ja når man booter så starter man maskinen op med et eller andet, en harddisk eller en CD.

Du kan også være tålmogig og vente et par timer, så kommer der nok en anden der har andre råd.

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:05

Dk-> Jeg har haft den til at stå en halv time eller sådan noget... Så lukkede jeg den ned, skal jeg prøve at lade den stå natten over evt.?

Granner01 -> Jeg har både haft en cd i, og min eksterne harddisk.. intet virker.. :'(

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 21:08

det hjælper ikke at lade den stå natten over......
det var mere hvis din tålmodighed ophørte efter 2-5min.

virker noget af det her bekendt ??
http://support.microsoft.com/kb/938194/da

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:10

Nix intet af det der genkender jeg..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 21:19

Pil alt udstyr fra comp og prøv igen

start comp > og når den blinker med en streg > tryk F12
Nu kan du måske vælge hvad der skal starte op.

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:23

pis! det virker heller ikke!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 21:24

prøv at følge vejl. herfra

http://support.microsoft.com/kb/927525/da

Citat
Start computeren, og tryk derefter på F8. Vælg Sidst kendte fungerende konfiguration i skærmbilledet Avancerede startindstillinger, og tryk derefter på ENTER. Hvis Windows Vista ikke startes, skal du gå til trin 3. Hvis Windows Vista startes, kan du gå til afsnittet Finde årsagen til startproblemet.

og længere nede på siden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 21:25

Det er utroligt så hurtigt du får afprøvet de forskellige forslag.

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:27

Eyvind -> Ja, jeg er jo meget ivrig for at få den til at virke igen..

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:28

Jeg har ingen vista cd.. der fulgte ingen med da jeg fik min com!

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:30

Fint tip, dk, men problemet er bare at jeg ikke engang kan få den til at reagere ved at trykke på F8!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 21:30

mener at kunne huske at asus bruger F11 og ikke F12

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 21:34

Det var godt nok ikke F11, men trykkede bare på alle F knapperne, så kom jeg ind i et eller andet der hedder "Bios Setup Utility" nogen der kan hjælpe mig herfra? Jeg er en dør til computer..

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 21:39

næ tak... jeg skal ikke

Citat
Jeg er en dør til computer..

prøv hellere at følge guiden her
http://support.microsoft.com/kb/927525/da

Kommentar
Fra : mads1234

Dato : 04-07-08 23:56

sårn.. så er det sgu fixet, alle filer forsvandt, men jeg kom ind.. Bittert.. lort vista

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-07-08 13:46

Har du købt din PC som ny, eller brugt?

Et eller andet sted på en anden partition ligger der måske en pakket version af Vista. Hvis maskinen er ny så gør der helt sikkert. Find den og dobbeltklik, det skulle få Vista til at installere sig selv.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-07-08 22:59

Prøv at læse dette link:

http://www.eksperten.dk/spm/827584

måske er der støv/skidt i den...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 19-07-08 07:43

Når jeg ikke kan få fat i min bærebare, det sker jeg roder for meget.

Så tager jeg stræmstikket af, fjerner batteriet, holder tændknappen ned i 30 sekunder, der efter sætter jag batteriet i igen og starter derefter.
Dette svare til at vi i de gamle computer tog batteriet ud , men her er man nød til at lave procesen med at holde startknappen nede, fordi en bærebare indeholder mange kondensatore, som ellers ville holde på strømmen.