/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke læse prg. ind
Fra : Hansen1001
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 04-07-08 19:14

funktioene i kør fungerer ikke, jeg kan afspille musik cd'er, men ikke cd' med programmer.
Pis og papir her brugt timer på microsoft såkaldte on line support.
Altså når jeg lægger en cd i med programmer, så siger pc, dette program virker ikke.
Jeg kan således heller ikke lægge windows XP cd'en i og køre den som reparation.
Har lige fået et nyt kamera hjem efter et halvt år med slåseri om at forhandleren skulle give mig et nyt, da det andet nye ,ikke har fungeret og været til rep 3 gange. GRR! har et kort med mega mange billeder på jeg aldrig har set i 8 mdr.r!grrr! Og nu kan jeg ikke indlæse softwaren til det nye lækre Canon jeg fik, i erstatning. Jeg er sgu godt nok noget sur. Håber nogle af genierne her kan hjælpe.
Intel Pentium 4, cpu 300 ghz,299 Ghz ram 1,00GB ram kører xp home HJÆLP!. Sure Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 19:27

Det er sikkert et SD HC kort du har og hvis du vil bruge en kortlæser er det ikke alle læsere som kan håndtere det hurtige kort.

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 04-07-08 19:36

>Nej jeg bruger ikke kortlæser. Jeg kan bare ikke læse prg. ind fra mit cd/cdrom drev. Hansen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 19:38

Det er opfattet - men det var også bare for at hjælpe, hvis det var nødvendigt at hente billederne ud.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 19:41

Hvis den kan se installations cd'en - så fold den ud i stifinder og find en exe fil og start.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 20:50

den computer kører nok idt for hurtigt til dine programmer

Citat
cpu 300 ghz

Kommentar
Fra : dk

Dato : 04-07-08 20:54
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-07-08 04:17

Reparation skal kunne lade sig gøre.
Har Du brugt den rigtige anvisning ?
http://www.helgec.dk/xp-repair.html

Men en repair er nogle gange ikke nok hvis den er helt i knæ, så er det eneste gode råd at formatere og ny installation.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-08 06:35

Download, installér og kør: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Slet hvad som vises som: Safe to delete ..efter du har skannet.

Gentag dette til der ikke findes flere 'knækkede' reg-nøgler.

Gentart.

Hjælper dette ikke? Reparer din harddisk: Åbn stifinder, højreklik på c:, vælg Egenskaber, vælg fanen; Funktioner, under 'Status for fejlsøgning' klikker du [Undersøg nu...]

Genstart.

Nu ka' du være nogenlunde sikker på, at det ikke er din hardisk som fejler i forsøget på at installere fra CD.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 05-07-08 13:59

Har nu forsøgt alle gode råd, bortset fra jeg ikke kan komme ind i bios, producent har sat et kodeord ind som jeg ikke har, og firmaet er ikke åben idag. Så jeg kan ikke boote fra cdrom drev.
Har ingen disketter heller.
Den kan ikke læse fra cdrom drev, fik den lige igang med xp' en men den stopper ved forbereder installationen, indsæt cd'en med xp-servicpakke 2, så går den i stå, har prøvet 10-12 gange
Molekyle registry clean fandt kun en fejl. Så kørte jeg registry Mechanic, den fandt en 10 stykker, alle blev rettet, men den vil alligevel ikke. God weekend Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-07-08 19:31

Citat
Den kan ikke læse fra cdrom drev, fik den lige igang med xp' en men den stopper ved forbereder installationen, indsæt cd'en med xp-servicpakke 2, så går den i stå, har prøvet 10-12 gange

Det lyder nu mest som et 'beskidt' CD-ROM/DVD-drev.

Løsning: RENS laserlinsen i drevet !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 06-07-08 01:11

Havde Pc til rensning på værksted for 2 mdr. siden - Men vil da gerne prøve at rense, ved bare ikke hvordan det gøres????Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-08 07:00

Køb et rensensæt:
Citat
CPCD11 DVD Rensesæt, som renser linsen 78,-

http://brinck.dk/faerdigv.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 06-07-08 12:25

OK Molekyle har straks bestilt et sådant sæt. Tak .Hansen

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 06-07-08 12:27

fik så lige et efterfølgende problem: Den xp installation der ikke kunne færdiggøres har nu lagt sig i start, så hvis jeg ikke er på pletten og trykker pil op på selve xp programmet, så starten den den installation igen og igen, hvordan fjerner jeg den? Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-08 17:06

Prøv i Start -> Kør... -> skriv; msconfig -> vælg fanen; Start -> Fjern det/de relevante flueben.

Genstart og rens IGEN med TweakNow.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 06-07-08 17:54

jeg kun fine fluebenet!Men satte den til at starte normalt og det funker - tak igen. Hansen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-07-08 18:28

Hansen1001 -> Vend trygt tilbage, når du har ..eller IKKE har; løst det oprindelige problem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 08-07-08 18:24

Nu fik jeg den rense cd idag, de er godt nok hurtige. Men så kan windows ikke åbne den, siger at windows ikke akn spille dvdfilmen, prøvede at gå på nette for at åbne den, kan ikke. Hvad gør jeg nu?
Jeg kan afspille cd'er med billeder uden problemer, jeg kan åbne den cd hvor jeg har officepakken liggende på, hvorfor pokker vil drevet så ikke åbne når jeg ligge xp eller canon cd'en i, det er mig en gåde. vh. Hansen

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-08 19:34

Citat
Nu fik jeg den rense cd idag, de er godt nok hurtige. Men så kan windows ikke åbne den, siger at windows ikke akn spille dvdfilmen, prøvede at gå på nette for at åbne den, kan ikke. Hvad gør jeg nu?

Prøvede du at åbne rense CD'en i Windows?

Fortæl lige:
1.) Er det et 'brænder' drev du bruger?
2.) Er .."cd'er med billeder uden problemer" ..brændt på dette drev?
3.) Har du prøvet at rense selve CD-ROM skiven med XP-installationen ? (..og hvis; hvorledes?)
4.) Virker XP-installationsdisken i andre computere?

Ad.1) Det kunne være et 'dårligt' centreret drev/brænder, som er årsagen.
Ad.2) Det kunne være en defekt CD-ROM skive.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Hansen1001

Dato : 08-07-08 20:42

da jeg lagde cd i kom den der ud med skal jeg afspille dvd? så jeg sagde ja. Hvad skulle jeg ellers gøre?
ad1)Ja det er et kombineret drev.
ad2)Nej det er cd fra en anden pc.
a3) Med en blød microklud fra midten og ud til kanten
ad 4) Det ved jeg ikke har kun 1 com.
Ja det er jo ikke nemt at sige. Nu har jeg omsider fået hentet div. drivere ude på Canon, det var ikke let, men nu kan jeg fremkalde billederne, det var sjovt efter så lang tid der er gået.

Hvis jeg lægger rensecd i og klikker gør intet til forspørgslen, hvordan kan jeg så være sikker på den kører?
<kan jeg se det nogen steder.vh Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Hansen1001

Dato : 10-07-08 16:20

Tak for svaret molokyle. Det fungerer fint nu. v.h.Hansen