/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Påstande
Fra : mensamedlem
Vist : 618 gange
28 point
Dato : 03-07-08 20:09

Hvad er jeres holdning? Der skal svares ja eller nej til følgende politiske påstande:

1. Militærtjeneste burde være frivillig (afskaf værnepligten)

2. Staten burde ikke kontrollere radio, tv, pressen, eller internettet.

3. Der bør ikke være nogen som helst begrænsninger i sex eller porno for myndige voksne, der ikke handler under tvang.

4. Narkotikalove gør mere skade end gavn. Fjern dem.

5. Lad fredelige mennesker krydse grænser frit.

6. Virksomheder og landbrug burde operere uden statslig erhvervsstøtte.

7. Mennesker klarer sig bedre under frihandel end med toldsatser og andre handelsrestriktioner.

8. Minimumslønninger forårsager arbejdsløshed. Fjern dem.

9. Fjern indkomstskatter. Lad betaling for nødvendig service foregå via brugerbetaling.

10. Al ulandsbistand burde finansieres privat.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-08 20:23

1. Det er den.
2. Det gør den heller ikke.
3. Det er der heller ikke.
4. Ja.
5. Naturligvis også de ufredelige, så vi slipper for krig.
6. Det gør de fleste.
7. Sikkert.
8. Tjaeh... forskellen ville sikkert være minimal.
9. Glistrup ér død.
10. Gi'r sig selv. Ligesom Fogh sagde da han kom til magten:

Først når folk har økonomisk råderum til at hjælpe andre, bør og vil de gøre det.

Det fik de, men gjorde de det?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-07-08 20:43

Ved mensa godt at du fjoller rundt inde på Kandu blandt lavIQ personager.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-07-08 20:48

Citat
fjoller rundt

Det var lige ordet, fjoller

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-07-08 20:52

Påstandene er et udslag af uvidenhed hos selvoptagne unge mennesker med hang til de "rigtige" steder at tilbringe deres sociale liv, uden at følge med i hvad der sker omkring dem.

De bliver vel voksne en dag.............

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-08 21:15

LuffeA -> Desværre også påstande/ønsker fra den del af den voksne befolkning, som under afsyngning af fædrelandssange, sidder samlet omkring kaffebordet med den ternede voksdug, Stelton-kanden og Nettos småkager, i kolonihaven under et vejrende Dannebro og er rørende enige om, at alverdens ulykker skyldes det faktum, at grønthandleren oppe på hjørnet er muslim. At livet ville være mere udholdeligt hvis man forbød ungdomshuse ...og iøvrigt nedlagde Christiania.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 04-07-08 12:49

1 ja
2 nææ
3 er der da det
4 nej
5 både og
6 JA
7 JA
8 nej.
9 NEJ-NEJ-NEJ-.........................
10 NEJJJJJJJ NEJJJJJJJJJ.............

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 28 point
Dato : 04-07-08 12:59

Citat
5. Lad fredelige mennesker krydse grænser frit.
Af hvem og hvordan,skal det så vurderes om de er fredelige eller ej.
Jeg tror de fleste mennesker er ret fredelige,lige når de krydser grænsen.(Legal forstås).
Det er netop vor store ulykke,med åbne grænser.

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 04-07-08 16:19

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-08 16:41

Det ku' være 'sjovt' at høre hr. Mosebaek uddybe sine spekulationer:
Citat
Jeg tror de fleste mennesker er ret fredelige,lige når de krydser grænsen.(Legal forstås).
Det er netop vor store ulykke,med åbne grænser.

...ulykke?

Uha ja... Lad os endelig beslutte at have åbne grænser i EU for EU borgere, men ve dem der som EU borger ikke ligner 'os andre' rettroene lutteranere, DF'ere og andet godtfolk. Her tænker naturligvis jeg på jøder ...OG muslimer.

Fy for en gang slet skjult racisme !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-07-08 17:14

Bekymring for middelalderfolket er ikke racisme - da de tilhører forskellige racer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-08 17:32

Og hvor 'åbne' er vore grænser egentlig? Dagligt stoppes alm. kriminelle ved grænsen hvor der konfiskeres Kath, amfetamin, sorte penge og stjålne køretøjer. Derudover stoppe dagligt illegale indvandrere, medens 'terrormistænte og andre 'mistænkelige' personager tilbageholdes medens deres forhold undersøges. Hér taler jeg om den ellers traditonsrige åbne grænse mod vort broderfolk i sverige.

Endnu et regeringsmantra: Frihed er godt ...men kontrol er bedre !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-07-08 18:09

Citat
Uha ja... Lad os endelig beslutte at have åbne grænser i EU for EU borgere, men ve dem der som EU borger ikke ligner 'os andre' rettroene lutteranere, DF'ere og andet godtfolk. Her tænker naturligvis jeg på jøder ...OG muslimer.
Fy for en gang slet skjult racisme !

Molo,du er dejlig.Man kan næsten ikke undgå,at komme til at holde af dig.
Du har helt din egen måde at analysere andres indlæg på.Helt i orden.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-08 18:35

Ja, ik' sandt?

</MOLOKYLE>