/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Hvor finder jeg aktiegrafer?
Fra : cristian2
Vist : 2073 gange
30 point
Dato : 03-07-08 15:24

Er der et sted på nettet hvor man kan se aktieudviklingen generelt ti år tilbage - altså hvor man kan følge med i "top", "bund", "gennembrud af bund" osv? Jeg har prøvet på euroinvestor.dk, men uden held. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se hvornår man rent statistisk forventer at markedet ændrer sig.

Desuden - er det et sted hvor man specifikt kan se udviklingen i de enkelte måneder historisk tilbage. Her skulle det så fremgå at sommermånederne efter sigende stort set altid giver tab.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 15:48
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-07-08 15:50

Vælg periode: 5 år, flere år...Svend

Kommentar
Fra : achton

Dato : 03-07-08 21:06

Ti år tilbage, det kan du ikke bruge til en skid.

En dygtig investor sagde til mig, - du skal kunne se 12 måneder frem,
se om en ev. investering har gode udsigter. Og du skal se det før alle andre.
-

Se først på branche og derefter på selskab.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 03-07-08 23:23

Citat
Ti år tilbage, det kan du ikke bruge til en skid

Nu er det ikke den enkelte branche eller selskab som jeg er interesseret i i denne sammenhæng, men markedstendensen. I den forbindelse har jeg læste at man er opmærksom på de grafiske linjer som kan trækkes imellem top og bund. Her skulle man efter sigende have fordel af at kunne gå flere år tilbage.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 04-07-08 08:02

vrøvl
kan kun bruges til statistik,