/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Flash77 500
Action Script 2 Problem
Fra : ulf911
Vist : 271 gange
35 point
Dato : 02-07-08 23:00

Hej derude. Jeg er igang med et lille program i flash, hvor jeg skal kunne søge på noget, og når jeg så har søgt, så kommer resultaterne op. Jeg vil gerne lave det sådan, at jeg kan klikke på resultaterne, og så tager de mig videre til den næste frame. Jeg er ret ny i Action Script, så det her har været mit bedste bud. Er der nogen, som kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, for jeg sider
jeg ret meget fast :S

Kode
var myPhoneXML = new XML();
myPhoneXML.ignoreWhite = true;
myPhoneXML.onLoad = function(success) {
   if (success) {

// Jeg får mine variabler på plads
var ID:String;
   var i:Number = 0;
   var i2:Number = ii * 12;
   len = myPhoneXML.firstChild.childNodes.length;

// Jeg starter det loop, som henter og processerer min data.
while(i < len){
      createTextField("feild" + i, 50, 7, 50 + i2, 100, 100);
      feild + i + .text = myPhoneXML.firstChild.childNodes[i];
      trace(myPhoneXML.firstChild.childNodes[i].firstChild);
//Mit trace statement virker, så jeg har altså hentet mit data korrekt
      i++;
feild + i + .onRelease = function(){
gotoAndStop(30);
ID = myPhoneXML.firstChild.childNodes[i].secondChild;
}

   } else {
      trace("Error loading");
   }

};

myPhoneXML.load("http://www.sund-student.dk/musiceverywhere/searchfl.php?Value=" + feild);
// Herover hentes mit data fra serveren. Jeg henter dataen fint, og kan trace det hele, så det er ikke det den er gal med.

På forhånd tak for hjælpen.
- Oliver

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 02-07-08 23:47

Okay nu er jeg så kommet lidt videre. Jeg henter et movieclip fra mit bibliotek. I det movieclip er der så et textfeild, som jeg vil fylde med data. Den loader fint mit movieclip ind, men den vil ikke skifte texten i mit textfeild. Her er den nye kode:

Kode
var myPhoneXML = new XML();
myPhoneXML.ignoreWhite = true;
myPhoneXML.onLoad = function(success) {
   if (success) {
   var i = 0;
   var i2:Number = i * 12;
   len = myPhoneXML.firstChild.childNodes.length;
while(i < len){
      _root.attachMovie("Result", "Resultbox", i, {_x: 7, _y: i2});
Resultbox.songnames.text = "This shit does not work!";
      trace(myPhoneXML.firstChild.childNodes[i].firstChild);
      i++;
}
   } else {
   }
};
myPhoneXML.load("http://www.sund-student.dk/musiceverywhere/searchfl.php?Value=" + feild);

Kommentar
Fra : ulf911

Dato : 04-07-08 18:09

Nå... Nu er problemet heldigvis løst. Jeg læste lidt, lærte lidt, og så skrev jeg det hele om XD

Annuller spørgsmålet
Fra : ulf911

Dato : 04-07-08 18:10

Jeg stopper tråden :D