/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Opsætn.af email fra POP-server
Fra : Oldboston
Vist : 473 gange
100 point
Dato : 01-07-08 13:09

Jeg benytter en POP-server, der hedder mail.com - det er vistnok en af de største i USA. Kan det lade sig gøre at sætte den op direkte i forbindelse med Windows Office- programmet, så jeg kan skrive og modtage mails direkte på skærmen, uden at skulle ud på internettet og logge ind hos mail.com først?

Måske er der allerede svaret på dette spørgsmål tidligere, men jeg er ingen ørn til den slags, håber på hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-07-08 13:27

Du var inde på noget lignende her: http://www.kandu.dk/Spg120498.aspx#1365932 med betalings udgaven af mail.com skal du kunne sætte den op i Outlook Express, der må være en vejledning i hvordan på deres hjemmeside som jeg ikke kan se når jeg ikke bruger deres service, det er forskellig afhængdig af udbyder (mail.com) hvad der skal skrives i de forskellige felter, så uden guiden fra mail.com kan du ikke få præcis hjælp, hvis du finder vejledningen og eventuel kopierer den ind her, så skal du nok få mere hjælp til at sætte det op. Jeg tager på arbejde om lidt og er ikke tilbage før efter midnat, men her er mange andre som kan hjælpe dig.
Hvordan går det med Netvibes ? Er projektet helt skrinlagt ? Det kan faktisk godt lade sig gøre, det du ønsker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-07-08 15:45

Du kan forwarde mailen til eks. gmal.com som også er gratis
gmail kan håndteres fra outlook /express

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-07-08 17:13

Hej

Du kan bruge windows mail klient "Windows Mail" og på den måde kan du administrer din mail konto over denne, selvom du ikke er online.
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pop3+mail+windows&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
PÅ linket kan du finde nogle opsætnings vejledninger...
Jeg har bare søgt på pop3 mail windows.

/CaiNe

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 02-07-08 05:51

Tak for svarene ovenfor.

Nedenfor har eg klippet og indsat tre sider vejledning fra mail.com serveren. Er dette mon tilstrækkeligt til, at jeg kan sende og modtage automatisk mellem denne server og min skrivebords Microsoft Office Explorer? Hvordan skal jeg bære mig ad......jeg er ikke helt dus med proceduren!

Til o.v.n.: Jo, tak, jeg prøvede netvibes, men endte med en hjemmelavet opsætning, hvor der er nogle få ikoner på mit skrivebord, og de leder så videre til genveje på c og d drev samt til nettet.
En dag, når jeg får god tid, vil jeg gå videre med nogle af de detaljer, du er inde på.

Jeg har forhøjet pointsummen med 50, da dette her måske ikke er helt nemt.

Venlig hilsen
Oldboston:

Her kommer citater fra mail.com:

Mail Plus features include:
   Unlimited e-mail storage
   Ad-free! No banners, links, or pop-ups!
   Industry leading spam protection
   E-mail forwarding up to 5 different accounts
   Ability to read e-mail using other applications, such as Outlook
   Send/receive attachments up to 20MB
   Easy-to-use e-mail account tools
   24/7 mail.com premium customer support
   Only $3.95/mo or $29.99/yr

------------------------------------------------------------
Click Here to Activate mail.com enhanced e-mail forwarding service.
E-mail Forwarding Service

You can provide the Internet e-mail address you want to have mail forwarded to. All incoming mail you received at your mail.com address will be automatically transferred to this new e-mail address.
E-mail address:

Save a copy of forwarded mail

Forward to another e-mail address:
Enter the e-mail address below where you would like your mail forward to or select a previously confirmed e-mail address from the drop down list.
   New E-mail Address:

If you have previously set up and confirmed a forwarding account with E-mail Forwarding, you do not need to have that account confirmed again. Simply select which account you wish to use from the drop down list box.
   Confirmed E-mail Address:

Please send me:    Short (message headers only without content)

    Long (you will receive the entire message)

Enable rules

You may specify up to ten rules for this address which will allow you to effectively manage your messages. If an e-mail satisfies any one of the conditions below, it will be forwarded. Remember to click "Save Changes" when you have finished setting up your rules. NOTE: All text is NOT case sensitive.
Rule 1: IF

-- OR --
Rule 2: IF

-- OR --
Rule 3: IF

-- OR --
Rule 4: IF

-- OR --
Rule 5: IF

-- OR --
Rule 6: IF

-- OR --
Rule 7: IF

-- OR --
Rule 8: IF

-- OR --
Rule 9: IF

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-07-08 10:34

Ja det står her at du kan.
Citat
Ability to read e-mail using other applications, such as Outlook

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 02-07-08 12:30

Citat
at sætte den op direkte i forbindelse med Windows Office- programmet, så jeg kan skrive og modtage mails direkte på skærmen, uden at skulle ud på internettet og logge ind hos mail.com først?
Ja hvis du har en mail klient i din Windows Office og det har du hvis nok, den hedder Outlook, uden at sige noget med sikkerhed (jeg kender ikke mail.com) så skal du have en ny mail adresse og så videre sende din mail.com dertil, du kan sandsynligvis få en ny gratis mail adresse af din net udbyder, næsten alle udbydere tilbyder gratis mail TDC, Cybercity er bare to store som jeg ved har denne service, du skal så sætte din nye mail op efter udbyderens vejledning, husk at vælge Gem en kopi af meddelelsen på serveren, det kan du ikke gøre når du opretter din nye mail konto, men lige efter klikker på du på Funktioner og på Konti, markerer din nye konto og klikker på Egenskaber under fanen Avanceret sætter du markering i Gem en kopi af meddelsen på serveren, så går du ind på mail.com og
Citat
Forward to another e-mail address:
Enter the e-mail address below where you would like your mail forward to
derinde vælger du
Citat
Long (you will receive the entire message)
bagefter kan du en eller flere af ti regler, jeg kender ikke disse regler så der kan jeg ikke hjælpe.
Prøv dig frem, støder du på problemer så spørg for mere hjælp, men husk at sætte markering i at gemme en kopi på serveren, så kan det ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-07-08 12:33

Når så det virker efter hensigten, kan du på Netvibes sætte prik i Andre (pop) og så læse dine mails der

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-07-08 09:28

Der går nogle dage, før jeg får prøvet de gode råd af. V. h.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 07-07-08 06:28

Tak for svaret o.v.n.. Nu har jeg fået installeret mail.com på mit skrivebord. De har en funktion, der hedder mail.com alert, som jeg fandt frem til efter at have læst dit svar. Så nu er det meste af problemet løst, tilbage står kun at få dirigeret mail fra cybercity over til mail.com, men det er vistnok en mindre ting, som jeg godt kan finde ud af. Tak for god hjælp.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-08 10:38

Selv tak, godt du fik det til at virke