/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Er de troende?
Fra : mensamedlem
Vist : 731 gange
37 point
Dato : 30-06-08 17:22

Jeg har læst at venstreorientede har en større tendens til at være mindre troende end højreorienterede, Men er socialliberale mennesker - det vil sige mennesker med både venstre- og højreorienterede holdninger - overordnet set troende?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-08 17:32

Daw Spørge Jørgen.... Det er da utroligt med dig. Skal du slet ikke selv lave noget???

Kommentar
Fra : achton

Dato : 30-06-08 17:38

vrøvl dit kloge hovede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-08 17:40
Kommentar
Fra : hejduder

Dato : 30-06-08 18:12

Hvor har du dog læst det? Kom med et link!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-06-08 18:21

Nej det er absolut En forkert betragtning. I forhold til Ohms Lov. Siger dorton at heny lyver. Og hvad kan vi udlade af dette. Absulut ingenting. for dette indlæg er noget sluder.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 30-06-08 18:42

øh, - de der socialliberale , - hviklket parti mener du de kan stemme på??
SU.
sønder

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 30-06-08 18:45

Er socialliberale mennesker generelt troende? Vær venlig at give seriøse svar!

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 30-06-08 18:46

Personligt synes jeg de har en tendens til det...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-06-08 18:51

Det må absolut være et "ja selvfølgelig er de det".

Kommentar
Fra : edison

Dato : 30-06-08 19:07

Religion er oltidens svar på nutidens lovgivning. I oldtiden brugte man guder som lovgiver, selvom det var selvbestalted præster og profeter der lavede lovene/Religion. I dag er religion noget folk søger når de ikke har noget andet. Religion har aldrig været andet end Magt, død og undertrykkelse.
Lige som poletik er det i den vestlige verden. I den østlige del er religionen, stadig magt, død. og undertrykkelse.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 30-06-08 19:28

Hej med jer

Kig igang på dette indlæg.... det skal nok bidrage med noget oplyning vedr. religion

http://kandu.dk/Spg122712.aspx

/CaiNe

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-06-08 20:37

Det er rigtigt at vestreorienterede generelt er mindre troende end gennemsnittet, og at højreorienterede er mere, DF's vælgere er sandsynligvis de mest religiøse i Danmark, det er ikke tilfældigt at DF's chef ideolog er kristen præst.

Men tingene er ikke helt simple. De radikale venstre, der vel sådan set er de mest socialt liberale, er meget lidt religiøse. Men kristeligt folkeparti (kristendemokraterne) er sådan set også et social liberalt parti og de er jo temmelig religiøse.

Man kan i øvrigt ikke sige at social liberale har "både venstre- og højreorienterede holdninger".

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 30-06-08 20:47

Hvordan kommer du frem til hvem der er mest religiøse og hvem der er mere end andre?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-06-08 20:49

Der er sandsynligvis lavet store og videnskabelige undersøgelser om emnet, jeg har dog ikke nogen ved hånden.

Kommentar
Fra : funkyfancy

Dato : 30-06-08 20:53

Men hvordan kan du så sige at: "De radikale venstre, der vel sådan set er de mest socialt liberale, er meget lidt religiøse."?

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 37 point
Dato : 30-06-08 21:06

Fordi jeg kender en del til de radikales politik, og kender en del radikale.

Godkendelse af svar
Fra : mensamedlem

Dato : 30-06-08 21:16

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-08 22:05

Hvad du ikke ved og kender Bertel Brandert... det er ikke værd at vide / kende

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-06-08 22:07

Klumme vælger stadig at være en klaphat.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-06-08 22:08

LOOL Forudsigelige Brandert