/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Formatering i excel
Fra : 75653
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 30-06-08 12:10

Hvordan pokke formater jeg en celle så den automatisk skriver Kg. efter tallet ??
Jeg har prøvet mig frem, og hvergang ender jeg med enten intet eller bare et K :(

/Rex

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 60 point
Dato : 30-06-08 13:04

Højre-klik i celle og vælg "Formater celler..."
Vælg "Brugerdefineret"
Ret teksten i feltet "Type:" til 0,0" kg"
Tryk OK

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : 75653

Dato : 01-07-08 04:55

Federen, hvorfor vidste jeg ikke det ??.

Kan man formatere så feltet er blankt indtil at der kommer data i ??
jeg havde formateret feltet sådanne #.##0,0;;@ det skjulet indholdet af feltet indtil at der var data i det (ser kønnere ud).

Men udover det så Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-07-08 08:53

Det var så lidt

Prøv at sætte dette ind istedet for
#.##0,00 "kg"; -#.##0,00 "kg"; 0,00 "kg"

mvh klaudi

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 01-07-08 13:23

Hmm det "tømmer" ikke feltet, men det går nok - det er jo kun kosmetisk at man skjuler felt dataen, intil at der er taste noget i felterne :)

/Rex