/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Bilferie
Fra : arijana
Vist : 691 gange
500 point
Dato : 28-06-08 09:38

Vi planlægger at tage til Marokko og tage færgen fra Tarifa i Spanien. Er der nogen der har en idé om ca. hvor mange km der er til sidstnævnte og hvor meget man bliver opkrævet i motorvejsafgift for ruten?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-06-08 09:43

Her på siden er der oplysninger om vejafgifter i europa og planlægning af rejse ruten -

God ferie
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=67277

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-06-08 09:47

Iflg. ruteplanen hos FDM, hvis turen f.eks. starter i København.

KM: 3.216,1 og Vejgebyr 798,77 KR.

Citat
Rejse med personbil

Start DK København Mål E113** Tarifa
Afstand 3216.1 km Varighed 31:59 t:min
Dato 28.06.2008 Vejgebyr* 798,77 DKK

* ud over en eventuel mærkat

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 28-06-08 09:47

Fra københavn til Tarifa er der, ifølge denne side 3174.67 km
http://www.dk.map24.com/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-06-08 10:52

Motorvejsafgifter kan for en dels vedkommende undgås ved at tilrettelægge ruten godt.

Der er i Frankrig stor forskel på afgifterne efter hvilket tidspunkt man kører. Det er for at udjævne ferietrafikken , så det glider nemmere.
Svarene ovenfor med afgiftstørrelsen , kan kun være forkert.
Der findes kort med angivne alternative og skiltede ruter, hvor man undgår de meget trafikerede mototveje.
Da motorvejene ikke alle steder er den korteste vej, tager altenativet ikke nødvendigvis mere tid.

Omkring de store byer skal man absolut bruge motorvej, men her er de ofte gratis.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-06-08 10:54

Som alternativ kan du evt. vælge Malaga - Ceuta eller Malaga - Tanger.
Fra Malaga er der langt flere afgange end fra Tarifa.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-06-08 11:00

PS. Er du obs på denne: We would like to inform our dear customers that from next 19th July to 4th August 2008, both incl., the traffic from the Port of Tarifa will be restricted for vehicles.
Fra: http://www.frs.es

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 28-06-08 11:04

Citat
Som alternativ kan du evt. vælge Malaga - Ceuta eller Malaga - Tanger.
Fra Malaga er der langt flere afgange end fra Tarifa.

Fejl: Det skulle have været Algeceiras - Ceuta eller Algeceiras - Tanger.